Verbouwing verdient nieuwe huisstijl

Theater Castellum verbouwt. Het gebouw gaat van binnen flink op de schop. De entree voor theater en bioscoop wordt – letterlijk – uit elkaar getrokken. Zodat bezoekers straks makkelijker naar binnen kunnen. In de rij koukleumen is dan verleden tijd. En er komt meer ruimte om na afloop van de voorstelling een drankje te doen en na te praten.

De vraag.

Er was geen vraag. Zo’n metamorfose verdient een nieuwe huisstijl, vinden we. Daarom hebben we die, als vriend van Castellum, cadeau gedaan. En natuurlijk zijn we in gesprek gegaan. Wat de wensen waren. Waar theater Castellum voor staat. Om te beginnen: theater is niet de juiste benaming. Castellum is een theater, heeft bioscoopzalen én biedt de juiste ambiance voor een congres, een bijzonder feest of evenement. Of dat allemaal in één logo kon. Met de naam Castellum. Dat was dan toch de vraag.

De oplossing.

Een ‘dynamisch’ logo. De basis bestaat uit een diagonaal vlak dat symbool staat voor het gebouw, waar zich diverse activiteiten en programma’s afspelen. De grote letter C staat voor zowel Castellum als Cultuur en dient als herkenbaar element. De uitvoering van het logo kan veranderen. In kleur, vorm en toepassing. Het past zich als een kameleon aan de omgeving aan.

Het resultaat.

Een nieuwe en blije klant. Die met een verbouwing in coronatijd best wat extra inspiratie kon gebruiken. En zeker nu de bouwhekken onverwachts toch langer blijven staan. We wensen de medewerkers van Castellum alle sterkte met deze onvrijwillige pauze…

Logo

logo_castellum_basis

Bouwhekdoek

Castellum bouwhekdoek_335x175_case

Animaties