Online advertentiepower voor de powerbanks van Grixx
Online advertentiepower voor de powerbanks van Grixx
Grixx biedt een uitgebreid assortiment aan smartphoneaccessoires. Hun wens: de Grixx powerbanks onder de aandacht van consumenten brengen. En laat dat nu iets zijn waar wij heel goed bij kunnen helpen!
De vraag.
Tot voor kort verkocht Grixx producten – waaronder kabels, koptelefoon, opladers en powerbanks – alleen via grote retailers. Maar het merk wilde ook graag rechtstreeks aan hun klanten verkopen via een eigen webshop. Een mooi streven! De uitdaging: hoe bereiken we de consument online én zetten we onze powerbanks in de schijnwerpers?
De oplossing.
Om powerbanks te promoten, ontwikkelden we een online marketingcampagne met focus op de powerbanks. We maken regelmatig pakkende video’s voor de socialmediakanalen – van productshots tot sfeerbeelden – waarmee we het merk krachtig tot leven brengen. Bovendien hebben we een uitgebreide beeldbank opgebouwd, gevuld met professioneel foto- en videomateriaal dat breed inzetbaar is voor campagnes, social posts en advertenties.
Sinds eind 2024 zetten we gericht advertenties in met Google Ads, en in de zomer van 2025 zijn we gaan samenwerken met een Google CSS-partner om de Google Shopping-advertenties verder te optimaliseren. Het grote voordeel? Grixx profiteert van scherpere advertentietarieven, waardoor het budget effectiever wordt besteed. Zo krijgt het powerbankmerk meer zichtbaarheid én resultaat. Win-win dus!
Ook hebben wij de website onder de loep genomen en gezorgd dat ’ie technisch goed werkt. Denk onder andere aan het oplossen van foutmeldingen (zoals 404-pagina’s) en broken links. Daarnaast werken we continu aan de inhoud: elke maand schrijven we een nieuw artikel dat SEO-proof is, gebaseerd op populaire zoekwoorden en/of actuele trends.
Het resultaat.
Door in te spelen op de festivalperiode met SEO, verscheen Grixx al snel op de derde plek in de zoekresultaten van Google. Maar daar bleef het niet bij. Sinds de start van de Google Ads-campagnes is de zichtbaarheid flink gegroeid: er zijn honderdduizenden vertoningen, duizenden klikken en honderden conversies gerealiseerd.
De sterke combinatie van aansprekende videocontent, een goedgevulde beeldbank en slimme advertentiecampagnes zorgt ervoor dat het merk vaker én overtuigender in beeld komt bij de doelgroep. De samenwerking met de Google CSS-partner versterkt dit effect nog verder. Voor e-commerce klanten zoals Grixx betekent dit meer zichtbaarheid, meer verkeer én meer verkopen – terwijl de kosten per klik juist dalen. Of zoals onze collega Noah, junior online marketeer, zegt: “Sinds we hiermee werken, zien we duidelijke groei in conversies en opbrengst, terwijl de advertentiekosten juist omlaag zijn gegaan. Een blijvertje dus!”