Meer online zichtbaarheid Cal Trading met SEO, SEA en LinkedIn

Cal Trading levert al jaren topkwaliteit in hun sector. Wij mochten hen ondersteunen om die autoriteit ook online zichtbaar te maken met een sterke SEO-, SEA- en contentstrategie. Dat leverde trouwens niet alleen zichtbaarheid op, maar ook een flink aantal leads!

De vraag.

Cal Trading is leverancier van kwalitatief hoogwaardige stoomketels en toebehoren. Die ketels zijn onmisbaar voor veel industriële toepassingen, in sectoren waar warmte of stoom een cruciale rol speelt. Denk aan de voedingsindustrie, maar ook in ziekenhuizen zijn de boilers van Cal Trading te vinden.

In hun vakgebied is Cal Trading al jarenlang een gevestigde naam. Om die sterke positie te behouden én verder uit te bouwen, wilden ze enerzijds hun zichtbaarheid vergroten bij potentiële klanten. Anderzijds wilden ze potentiële medewerkers laten zien hoe leuk en waardevol het is om bij Cal Trading te werken. Ons vroegen ze om mee te denken hoe ze dat het beste konden aanpakken.

De oplossing.

Onze oplossing is op te delen in SEO, SEA en content. Om beter vindbaar te worden in zoekmachines en AI-tools (SEO/GEO), startten we met een analyse en verbeterrapport van de website. We vonden een mooi aantal verbeterpunten, waar we direct mee aan de slag konden. Ook voerden we een zoekwoordenonderzoek uit, die de basis vormde voor de SEO-content die wij nu maandelijks voor Cal Trading maken.

Dit zoekwoordenonderzoek konden we ook meteen gebruiken voor Google Search. We richtten het account van Cal Trading eenmalig in. Dat betekende dat we advertentieteksten schreven voor de acht zoekwoordgroepen die we in het zoekwoordenonderzoek hadden geadviseerd en dat we de campagne en de website zó inrichtten, dat alle resultaten goed konden worden doorgemeten. Denk aan klikken op e-mailadres en telefoonnummer, maar ook ingevulde contact- en sollicitatieformulieren.

Tot slot zagen we dat ook bij social media nog kansen lagen. Cal Trading deelde al veel leuke content, maar het aantal volgers bleef achter. Wij maakten een contentstrategie, waarbij we in samenspraak met Cal Trading een duidelijke keuze maakten door te focussen op LinkedIn. We stelden samen een doel vast: de 426 volgers in december 2025, moesten er eind 2025 minimaal 1.000 zijn. Tussenstand: we zijn er bijna! Het succes zit ‘m in een mix van video’s en leuke inhakers, maar zeker ook LinkedIn Ads om nieuwe doelgroepen te bereiken. En het helpt zeker dat Claire van Cal Trading superbetrokken is: ook zij bedenkt fanatiek leuke contentideeën en nodigt het eigen netwerk actief uit om de LinkedIn-pagina te liken. Een mooie samenwerking waarbij we elkaar echt versterken!

Het resultaat.

Met die LinkedIn-volgers gaat het dus wel lekker; dat aantal is ruim verdubbeld. En ook de SEO- en SEA-inspanningen werpen hun vruchten af. Waar de website van Cal Trading voorheen met slechts 1 organisch zoekwoord rankte, zijn dat er nu 37, waarvan 3 zoekwoorden op nummer 1 staan. Google Ads heeft gezorgd voor ruim 550.000 vertoningen, meer dan 3.200 klikken en 50 leads. Cal Trading: ‘Vrhl is een team enthousiaste mensen die altijd bereikbaar zijn om je snel en kundig te helpen’.

Wat is jouw vrhl? Mail hallo@vrhl.nl.