VOA Magazine wordt VOA Jaarboek

VOA Magazine wordt VOA Jaarboek

VRHL Case

Een mooi luxe bewaarexemplaar, vol met artikelen van vakredacteuren en met een stijlvolle vormgeving. Dat is het gloednieuwe VOA Jaarboek. Tot vorig jaar bracht de VOA (Vereniging Ondernemers Alphen) elk jaar vier VOA Magazines uit, maar dit jaar voor het eerst een echt VOA Jaarboek waarin ondernemers uit Alphen aan den Rijn en omgeving elkaar inspireren. Aan ons de eer om het boek te ontwerpen, vorm te geven en deels te schrijven!

 

Wat is de VOA?

De VOA is een ondernemingsvereniging in Alphen aan den Rijn met een lokaal en regionaal hart voor ondernemers en hun belangen. Met ruim 600 direct aangesloten leden en 300 retailbedrijven, aangesloten via de winkeliersverenigingen, vertegenwoordigt de VOA in totaal zo’n 1.000 bedrijven.

 

Van magazine naar jaarboek

Voorheen bracht de VOA vier keer per jaar het VOA Magazine uit, met nieuwsberichten, evenementen en achtergrondartikelen. Omdat de nieuwsberichten in deze magazines vaak snel achterhaald waren, neemt Voaonline.nl die actuele nieuwsberichtgeving nu op zich. De interessante achtergrondartikelen verschijnen nu eens per jaar in het VOA Jaarboek dat met ingang van 2017 het belangrijkste gedrukte communicatiemedium van de VOA is. Uitgevoerd als luxe bewaarexemplaar met een harde kaft en een stijlvolle vormgeving. Inhoudelijk bestaat het VOA Jaarboek uit drie hoofdstukken: journalistiek (interessante artikelen van ondernemers), almanak (overzicht van de VOA-leden) en branded content (inhoudelijke artikelen over ontwikkelingen in de markt). Het VOA Jaarboek wordt gedrukt in een oplage van circa 1.200 stuks en uitsluitend gratis verspreid onder leden van de VOA. Wil jij het VOA Jaarboek 2017 bestellen? Neem dan even contact op met de VOA.

 

Ontwerp, vormgeving en teksten

Nadat onze art director een ontwerp had gemaakt, schreef VRHL Copy en Redactie diverse artikelen. VRHL Creatie ging daarna aan de slag met de vormgeving. Dit is het resultaat:

 

 

Aankondiging op Facebook

Om het boek bij ondernemers in Alphen aan den Rijn en omgeving aan te kondigen, maakte VRHL Social ook een leuke Facebookpost:

 

Wil jij dit ook?

Kun jij ook wel wat hulp gebruiken bij het schrijven of vormgeven van een jaarboek? Wij helpen je graag!

TAGS
Creatie jaarboek Redactie VOA Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer