4 tips om beter te scoren in Google

4 tips om beter te scoren in Google

Robert Bakker

1 november 2015

Hoe goed is jouw bedrijfswebsite eigenlijk vindbaar in Google? Sta je bovenaan in de zoekresultaten als (potentiële) klanten zoeken op iets wat jij hen kunt bieden? Of bungel je ergens onderaan op pagina 6?

We hoeven je natuurlijk niet te vertellen hoe belangrijk het is goed te scoren in Google. Bedenk zelf maar eens hoe vaak je deze zoekmachine gebruikt. En kijk jij vaak verder dan de resultaten op de eerste pagina?

Waarschijnlijk niet. Maar hoe doe je dat dan? Beter scoren in Google? Onze interaction designer en Search Engine Optimization (SEO) specialist Robert geeft je vier handige tips.

4876

 

1. Zorg voor een sterke contentstrategie

Google wil gebruikers relevante en kwalitatief goede zoekresultaten bieden. Plaats daarom regelmatig nieuwe content op je website. Denk hierbij aan nieuwsberichten, blogs, video’s of infographics. Zorg voor helder geschreven en scanbare webteksten en verwerk relevante zoektermen op strategische wijze. Een pagina die onleesbaar wordt door een overkill aan keywords accepteert Google niet meer.

"Plaats regelmatig nieuwe content op je website"

Hulp nodig bij een contentstrategie of bij het schrijven van SEO-vriendelijke webteksten? Onze contentspecialisten helpen je graag verder.
 

2. Zorg voor goede linkbuilding

Google toont meer belangstelling in jouw website als er veel links naar jouw website verwijzen. Dit kan zowel intern (binnen de website zelf) als extern. Bij interne linkbuilding kun je denken aan artikelen waarin een link naar een ander artikel op jouw website is opgenomen. Bij externe linkbuilding gaat het om andere websites die naar jouw site linken, zoals bijvoorbeeld een blogger die verwijst naar jouw website. Hoe relevanter je content, hoe groter de kans dat anderen naar jouw website gaan verwijzen. Weten hoe je dit aan moet pakken? Bij VRHL helpen we je graag met een goede contentstragie.

 

3. Geef elke pagina een unieke URL

Zorg ervoor dat elke pagina op je website via een unieke URL bereikbaar is. Denk aan www.bedrijf.nl en www.bedrijf.nl/projecten. Ook is het belangrijk dat op iedere pagina unieke content staat. Anders kan dubbele indexatie optreden: hierbij hebben twee of meer pagina’s nagenoeg dezelfde titel of inhoud. Hierdoor gaat je ranking in Google omlaag.

 

4. Registreer je bedrijf via Google Mijn Bedrijf

De locatie van jouw bedrijf is voor Google belangrijk. Je hebt vast gezien dat er steeds meer lokale zoekresultaten naar voren komen als je bijvoorbeeld zoekt op ‘pizza bestellen’. Ben jij een lokale ondernemer? Registreer je bedrijf dan via Google Mijn Bedrijf. Je kunt hier relevante informatie over jouw bedrijf vermelden, zoals je website of je openingstijden. Hoe specifieker jij je profiel invult, hoe beter je bedrijf naar voren komt in een relevante zoekopdracht van mensen in de omgeving.
 
Er zijn uiteraard nog veel meer mogelijkheden om je website beter vindbaar te maken. Zo is bijvoorbeeld het gebruik van de juiste headers en metatags enorm belangrijk. Wil je weten hoe jouw website ervoor staat? Vraag dan onze gratis quickscan aan en maak gebruik van onze SEO cubes!

TAGS
Google Online SEO Social

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van Robert Bakker

Help! Hoe pas ik bedrijfsgegevens aan in Google?

Google Mijn Bedrijf heeft altijd problemen gehad met het betrokken houden van bedrijfseigenaren bij het platform. Nadat een locatie geverifieerd is, wordt er zelden ingelogd of naar gekeken, met het risico voor zowel Google als het bedrijf dat data niet up-to-date is. Google heeft daarom deze zomer het platform verbeterd.

Lees meer

Zes eigenschappen van een goed logo

Iedereen herkent in één oogopslag de logo’s van Nike, Starbucks, Google en BMW. Hoe bedenk je zo’n sterk en herkenbaar logo? Hierbij zes eigenschappen die een goed logo moet hebben!

Lees meer

Zes lessen in het verleiden van Google

Een website maak je maar voor één persoon: je (potentiële) klant of relatie. Zodat hij in een paar seconden ziet waarom hij bij jóu moet zijn. Maar, dan moet hij natuurlijk wel eerst op je site terechtkomen. Daarom is er nog iemand op wie je indruk moet maken: Google.

Lees meer