Vernieuwde locatie voor kinderopvang Junis

Vernieuwde locatie voor kinderopvang Junis

VRHL Case

Met 50 locaties in Alphen aan den Rijn en omgeving is kinderopvang Junis een van de grotere spelers in de omgeving. Ieder kind is uniek en onvervangbaar. Ouders stellen daarom hoge eisen aan een kinderopvang. Junis houdt de kwaliteit van al haar locaties daarom continu en systematisch in de gaten. In dit kader besloot Junis om kindercentrum De Lapjeskat te verbouwen. Aan VRHL Creatie en VRHL Copy de taak om een communicatiecampagne voor de opening van de vernieuwde locatie te verzorgen.

 

Inzet van een poster

De campagne trapte af met de inzet van meerdere A3-posters die in De Lapjeskat hingen en in de verschillende scholen waaraan De Lapjeskat opvang biedt. De poster is geheel opgemaakt volgens de huisstijl en beeldtaal van Junis.

 

E-mailing aan specifieke doelgroep

Het was natuurlijk belangrijk dat kinderen en ouders wisten wanneer de opening van de vernieuwde locatie zou zijn. Hiervoor waren posters alleen niet effectief genoeg. Ouders ontvingen daarom ruim een week voor de officiële opening ook een e-mail. Hierin werden zij niet alleen op de hoogte gebracht van de datum, maar ook van het feit dat er een welverzorgd programma met meerdere workshops en rondleidingen zou zijn. De opmaak van de e-mailing is afgeleid van de poster. Op deze manier was de campagne erg herkenbaar.

 

Facebook ter ondersteuning

Tot slot heeft Junis de dag van de opening een Facebook-berichtje geplaatst op de pagina van De Lapjeskat. Dit berichtje dient als een laatste reminder om ouders naar de opening van de vernieuwde locatie te laten komen. Om een hoge herkenbaarheid te realiseren, is ook deze uiting weer in lijn met de poster en e-mailing.

 

Wil jij dit ook?

Wil jij ook een poster, nieuwsbrief of Facebookpost onder je doelgroep verspreiden? Wij helpen je graag! Bel of mail ons!

TAGS
Campagne Copy Creatie e-mailing poster Social

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer