Vernieuwde locatie voor kinderopvang Junis

Vernieuwde locatie voor kinderopvang Junis

VRHL Case

Met 50 locaties in Alphen aan den Rijn en omgeving is kinderopvang Junis een van de grotere spelers in de omgeving. Ieder kind is uniek en onvervangbaar. Ouders stellen daarom hoge eisen aan een kinderopvang. Junis houdt de kwaliteit van al haar locaties daarom continu en systematisch in de gaten. In dit kader besloot Junis om kindercentrum De Lapjeskat te verbouwen. Aan VRHL Creatie en VRHL Copy de taak om een communicatiecampagne voor de opening van de vernieuwde locatie te verzorgen.

 

Inzet van een poster

De campagne trapte af met de inzet van meerdere A3-posters die in De Lapjeskat hingen en in de verschillende scholen waaraan De Lapjeskat opvang biedt. De poster is geheel opgemaakt volgens de huisstijl en beeldtaal van Junis.

 

E-mailing aan specifieke doelgroep

Het was natuurlijk belangrijk dat kinderen en ouders wisten wanneer de opening van de vernieuwde locatie zou zijn. Hiervoor waren posters alleen niet effectief genoeg. Ouders ontvingen daarom ruim een week voor de officiële opening ook een e-mail. Hierin werden zij niet alleen op de hoogte gebracht van de datum, maar ook van het feit dat er een welverzorgd programma met meerdere workshops en rondleidingen zou zijn. De opmaak van de e-mailing is afgeleid van de poster. Op deze manier was de campagne erg herkenbaar.

 

Facebook ter ondersteuning

Tot slot heeft Junis de dag van de opening een Facebook-berichtje geplaatst op de pagina van De Lapjeskat. Dit berichtje dient als een laatste reminder om ouders naar de opening van de vernieuwde locatie te laten komen. Om een hoge herkenbaarheid te realiseren, is ook deze uiting weer in lijn met de poster en e-mailing.

 

Wil jij dit ook?

Wil jij ook een poster, nieuwsbrief of Facebookpost onder je doelgroep verspreiden? Wij helpen je graag! Bel of mail ons!

TAGS
Campagne Copy Creatie e-mailing poster Social

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer