Een schoolgids speciaal voor kinderen én ouders

Een schoolgids speciaal voor kinderen én ouders

VRHL Case

Wonen, werken, burgerschap, leren en vrije tijd. Dit zijn de thema’s waar praktijkschool GSG Het Segment haar leerlingen op voorbereidt. Het speciale onderwijs richt zich op leerlingen van 12 tot en met 18 jaar die moeite hebben met leren op de traditionele manier. De leerlingen hebben daardoor tijdens het basisonderwijs een achterstand opgelopen. Door entree- en brancheopleidingen laat GSG Het Segment hen kennis maken met de praktijk. Aan VRHL de uitdaging om hun verouderde schoolgids in een nieuw jasje te steken!

 

Een nieuwe stijl

De schoolgids was enigszins oubollig en toe aan vernieuwing. De eerste stap is het neerzetten van de nieuwe huisstijl. VRHL Creatie is aan de slag gegaan met een ontwerp dat zowel voor ouders als kinderen aantrekkelijk is. Het ontwerp van de schoolgids dient als basis voor verdere communicatie-uitingen: een poster, een uitnodigingskaart aan basisschoolleerlingen en Facebookadvertising.

VRHL Copy en Redactie redigeerde de aangeleverde teksten. Deze moeten makkelijk leesbaar zijn en weinig moeilijke worden bevatten. Dat was het uitgangspunt. De speciale ‘kinderkaders’ helpen hier bij. Kinderen kunnen snel de belangrijkste informatie lezen, terwijl ouders de gehele tekst kunnen lezen. Het eindresultaat, een hippe, overzichtelijke en toegankelijke schoolgids voor kinderen én ouders.


 

 

Poster, uitnodigingskaart en Facebookadvertising

Maar aan alleen een schoolgids heeft GSG Het Segment natuurlijk niet genoeg. De schoolgids moet ook verspreid worden onder de doelgroep. Daarom nodigden we ouders en leerlingen uit om langs te komen op de Open Dagen. Hiervoor maakten VRHL Creatie een poster, uitnodigingskaart en zetten we Facebookadvertising in.
 

Poster


 

Uitnodigingskaart


 

Facebookadvertising


 

Geïnteresseerd?

Ben jij op zoek naar een nieuwe huisstijl of wil je ook graag een gids of brochure laten restylen? En deze ook nog eens onder de aandacht van je doelgroep brengen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

TAGS
Copy Creatie Ontwerp Redactie Restyling Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer