Een schoolgids speciaal voor kinderen én ouders

Een schoolgids speciaal voor kinderen én ouders

VRHL Case

Wonen, werken, burgerschap, leren en vrije tijd. Dit zijn de thema’s waar praktijkschool GSG Het Segment haar leerlingen op voorbereidt. Het speciale onderwijs richt zich op leerlingen van 12 tot en met 18 jaar die moeite hebben met leren op de traditionele manier. De leerlingen hebben daardoor tijdens het basisonderwijs een achterstand opgelopen. Door entree- en brancheopleidingen laat GSG Het Segment hen kennis maken met de praktijk. Aan VRHL de uitdaging om hun verouderde schoolgids in een nieuw jasje te steken!

 

Een nieuwe stijl

De schoolgids was enigszins oubollig en toe aan vernieuwing. De eerste stap is het neerzetten van de nieuwe huisstijl. VRHL Creatie is aan de slag gegaan met een ontwerp dat zowel voor ouders als kinderen aantrekkelijk is. Het ontwerp van de schoolgids dient als basis voor verdere communicatie-uitingen: een poster, een uitnodigingskaart aan basisschoolleerlingen en Facebookadvertising.

VRHL Copy en Redactie redigeerde de aangeleverde teksten. Deze moeten makkelijk leesbaar zijn en weinig moeilijke worden bevatten. Dat was het uitgangspunt. De speciale ‘kinderkaders’ helpen hier bij. Kinderen kunnen snel de belangrijkste informatie lezen, terwijl ouders de gehele tekst kunnen lezen. Het eindresultaat, een hippe, overzichtelijke en toegankelijke schoolgids voor kinderen én ouders.


 

 

Poster, uitnodigingskaart en Facebookadvertising

Maar aan alleen een schoolgids heeft GSG Het Segment natuurlijk niet genoeg. De schoolgids moet ook verspreid worden onder de doelgroep. Daarom nodigden we ouders en leerlingen uit om langs te komen op de Open Dagen. Hiervoor maakten VRHL Creatie een poster, uitnodigingskaart en zetten we Facebookadvertising in.
 

Poster


 

Uitnodigingskaart


 

Facebookadvertising


 

Geïnteresseerd?

Ben jij op zoek naar een nieuwe huisstijl of wil je ook graag een gids of brochure laten restylen? En deze ook nog eens onder de aandacht van je doelgroep brengen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

TAGS
Copy Creatie Ontwerp Redactie Restyling Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer