Een schoolgids speciaal voor kinderen én ouders

Een schoolgids speciaal voor kinderen én ouders

VRHL Case

Wonen, werken, burgerschap, leren en vrije tijd. Dit zijn de thema’s waar praktijkschool GSG Het Segment haar leerlingen op voorbereidt. Het speciale onderwijs richt zich op leerlingen van 12 tot en met 18 jaar die moeite hebben met leren op de traditionele manier. De leerlingen hebben daardoor tijdens het basisonderwijs een achterstand opgelopen. Door entree- en brancheopleidingen laat GSG Het Segment hen kennis maken met de praktijk. Aan VRHL de uitdaging om hun verouderde schoolgids in een nieuw jasje te steken!

 

Een nieuwe stijl

De schoolgids was enigszins oubollig en toe aan vernieuwing. De eerste stap is het neerzetten van de nieuwe huisstijl. VRHL Creatie is aan de slag gegaan met een ontwerp dat zowel voor ouders als kinderen aantrekkelijk is. Het ontwerp van de schoolgids dient als basis voor verdere communicatie-uitingen: een poster, een uitnodigingskaart aan basisschoolleerlingen en Facebookadvertising.

VRHL Copy en Redactie redigeerde de aangeleverde teksten. Deze moeten makkelijk leesbaar zijn en weinig moeilijke worden bevatten. Dat was het uitgangspunt. De speciale ‘kinderkaders’ helpen hier bij. Kinderen kunnen snel de belangrijkste informatie lezen, terwijl ouders de gehele tekst kunnen lezen. Het eindresultaat, een hippe, overzichtelijke en toegankelijke schoolgids voor kinderen én ouders.


 

 

Poster, uitnodigingskaart en Facebookadvertising

Maar aan alleen een schoolgids heeft GSG Het Segment natuurlijk niet genoeg. De schoolgids moet ook verspreid worden onder de doelgroep. Daarom nodigden we ouders en leerlingen uit om langs te komen op de Open Dagen. Hiervoor maakten VRHL Creatie een poster, uitnodigingskaart en zetten we Facebookadvertising in.
 

Poster


 

Uitnodigingskaart


 

Facebookadvertising


 

Geïnteresseerd?

Ben jij op zoek naar een nieuwe huisstijl of wil je ook graag een gids of brochure laten restylen? En deze ook nog eens onder de aandacht van je doelgroep brengen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

TAGS
Copy Creatie Ontwerp Redactie Restyling Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer