Rustige site voor het Nederlands Slaap Instituut

Rustige site voor het Nederlands Slaap Instituut

VRHL Case

Wie problemen heeft met slapen kan daarvoor terecht bij het Nederlands Slaap Instituut. Het instituut diagnosticeert en behandelt mensen die snurken of last hebben van een slaapapneu of insomnie. Het Nederlands Slaap Instituut had een verouderde website, met veel tekst, zonder beeld en hij was niet responsive. De vraag van de opdrachtgever was om een nieuwe overzichtelijke responsive site te bouwen, waarop patiënten snel hun weg kunnen vinden.

 

Heldere structuur

VRHL Online ging aan de slag met het ontwerp van de wireframes. Het design is vervolgens gepresenteerd in de vorm van een klikbaar model. Hiermee krijg je als opdrachtgever direct een gevoel bij de nieuwe website en kun je nog gemakkelijk zaken aanpassen. Gekozen werd voor een rustige en heldere structuur die bij de uitstraling van de kliniek past. Belangrijk was dat je altijd kunt doorklikken naar een andere pagina; er zitten geen ‘dead ends’ in de site. De bezoeker heeft overal op de site de mogelijkheid om contact op te nemen met het instituut. De site is uiteraard responsive en ziet er op mobiel, tablet en pc even goed uit.

nieuwe website

 

Beter in beeld

Onze fotograaf ging op pad om nieuwe foto’s voor de site te maken. De foto’s laten bijvoorbeeld zien hoe een slaaponderzoek in zijn werk gaat. Teksten van de vorige site zijn in eerste instantie overgenomen. NSI past deze zelf op de nieuwe site aan via het CMS. VRHL Online verzorgde bovendien in samenwerking met een andere partij de vormgeving van de slaapapneutest die bezoekers op de site kunnen doen. Ook is een infographic aangepast.

responsive design

 

Volop ondersteuning van VRHL Online

De site is gebouwd in WordPress. In het eigen custom VRHL WordPress CMS kan de opdrachtgever de site zelf eenvoudig beheren. VRHL Online gaf hem hiervoor een training. Een koppeling is gelegd tussen de site en het aanmeldsysteem voor nieuwe patiënten. Die kunnen zich dus gemakkelijk zelf registreren. VRHL Online ondersteunt het Nederlands Slaap Instituut met een supportabonnement, zodat kleine aanpassingen snel kunnen worden doorgevoerd.

TAGS
Infographic Online responsive Webdesign Website wireframes

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer