Rustige site voor het Nederlands Slaap Instituut

Rustige site voor het Nederlands Slaap Instituut

VRHL Case

Wie problemen heeft met slapen kan daarvoor terecht bij het Nederlands Slaap Instituut. Het instituut diagnosticeert en behandelt mensen die snurken of last hebben van een slaapapneu of insomnie. Het Nederlands Slaap Instituut had een verouderde website, met veel tekst, zonder beeld en hij was niet responsive. De vraag van de opdrachtgever was om een nieuwe overzichtelijke responsive site te bouwen, waarop patiënten snel hun weg kunnen vinden.

 

Heldere structuur

VRHL Online ging aan de slag met het ontwerp van de wireframes. Het design is vervolgens gepresenteerd in de vorm van een klikbaar model. Hiermee krijg je als opdrachtgever direct een gevoel bij de nieuwe website en kun je nog gemakkelijk zaken aanpassen. Gekozen werd voor een rustige en heldere structuur die bij de uitstraling van de kliniek past. Belangrijk was dat je altijd kunt doorklikken naar een andere pagina; er zitten geen ‘dead ends’ in de site. De bezoeker heeft overal op de site de mogelijkheid om contact op te nemen met het instituut. De site is uiteraard responsive en ziet er op mobiel, tablet en pc even goed uit.

nieuwe website

 

Beter in beeld

Onze fotograaf ging op pad om nieuwe foto’s voor de site te maken. De foto’s laten bijvoorbeeld zien hoe een slaaponderzoek in zijn werk gaat. Teksten van de vorige site zijn in eerste instantie overgenomen. NSI past deze zelf op de nieuwe site aan via het CMS. VRHL Online verzorgde bovendien in samenwerking met een andere partij de vormgeving van de slaapapneutest die bezoekers op de site kunnen doen. Ook is een infographic aangepast.

responsive design

 

Volop ondersteuning van VRHL Online

De site is gebouwd in WordPress. In het eigen custom VRHL WordPress CMS kan de opdrachtgever de site zelf eenvoudig beheren. VRHL Online gaf hem hiervoor een training. Een koppeling is gelegd tussen de site en het aanmeldsysteem voor nieuwe patiënten. Die kunnen zich dus gemakkelijk zelf registreren. VRHL Online ondersteunt het Nederlands Slaap Instituut met een supportabonnement, zodat kleine aanpassingen snel kunnen worden doorgevoerd.

TAGS
Infographic Online responsive Webdesign Website wireframes

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer