Personeelswerving voor Van der Werff Groep

Personeelswerving voor Van der Werff Groep

VRHL Case

De ene na de andere vacature verschijnt online. Iedereen lijkt weer op zoek naar nieuwe werknemers. Goed nieuws natuurlijk, maar goed en passend personeel vinden is makkelijker gezegd dan gedaan. Van der Werff Groep schakelde VRHL Content en Creatie in om een mooie campagne te bedenken voor personeelswerving.

 

Van der Werff Groep

Van der Werff Groep biedt totaaloplossingen op maat voor infra- en milieutechnische projecten. Zij verzorgen traditioneel grond-, weg- en waterbouwprojecten, zoals complete binnenstedelijke reconstructies en het aanleggen van kademuren. Maar ook voor innovatieve projecten als het plaatsen van snellaadstations, tankstations en de aanleg van sportvelden kun je bij Van der Werff Groep terecht.

 

Campagne

De ludieke campagne die wij bedachten, bestond uit een aantal onderdelen:

Video
We maakten onderstaande video waarin we op een grappige manier nieuw personeel werven. De 500 euro tekengeld die nieuwe werknemers ontvangen, maakt het extra aantrekkelijk om te solliciteren.

Facebook advertising
Via Facebook hebben we meerdere advertenties geplaatst om de video en vacatures onder de aandacht van de doelgroep te brengen. In de video-advertentie benoemden we de actie en konden geïnteresseerden doorklikken naar de vacaturepagina. In een lead-advertentie gaven we volgers de optie om op ‘meer informatie’ te klikken. Na het invullen van hun gegevens, nam Van der Werff Groep vervolgens contact op met de geïnteresseerden.

 

Het resultaat

Wat Van der Werff Groep met deze campagne heeft bereikt? Enorm veel aandacht en exposure en ze hebben een duidelijk signaal afgegeven dat Van der Werff op zoek is naar personeel.

 

Wil jij ook een campagne inzetten om personeel te werven?

Bel of mail ons vandaag nog, wij denken graag met je mee!

TAGS
Campagne facebook advertising personeelswerving vacature Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer