Personeelswerving voor Van der Werff Groep

Personeelswerving voor Van der Werff Groep

VRHL Case

De ene na de andere vacature verschijnt online. Iedereen lijkt weer op zoek naar nieuwe werknemers. Goed nieuws natuurlijk, maar goed en passend personeel vinden is makkelijker gezegd dan gedaan. Van der Werff Groep schakelde VRHL Content en Creatie in om een mooie campagne te bedenken voor personeelswerving.

 

Van der Werff Groep

Van der Werff Groep biedt totaaloplossingen op maat voor infra- en milieutechnische projecten. Zij verzorgen traditioneel grond-, weg- en waterbouwprojecten, zoals complete binnenstedelijke reconstructies en het aanleggen van kademuren. Maar ook voor innovatieve projecten als het plaatsen van snellaadstations, tankstations en de aanleg van sportvelden kun je bij Van der Werff Groep terecht.

 

Campagne

De ludieke campagne die wij bedachten, bestond uit een aantal onderdelen:

Video
We maakten onderstaande video waarin we op een grappige manier nieuw personeel werven. De 500 euro tekengeld die nieuwe werknemers ontvangen, maakt het extra aantrekkelijk om te solliciteren.

Facebook advertising
Via Facebook hebben we meerdere advertenties geplaatst om de video en vacatures onder de aandacht van de doelgroep te brengen. In de video-advertentie benoemden we de actie en konden geïnteresseerden doorklikken naar de vacaturepagina. In een lead-advertentie gaven we volgers de optie om op ‘meer informatie’ te klikken. Na het invullen van hun gegevens, nam Van der Werff Groep vervolgens contact op met de geïnteresseerden.

 

Het resultaat

Wat Van der Werff Groep met deze campagne heeft bereikt? Enorm veel aandacht en exposure en ze hebben een duidelijk signaal afgegeven dat Van der Werff op zoek is naar personeel.

 

Wil jij ook een campagne inzetten om personeel te werven?

Bel of mail ons vandaag nog, wij denken graag met je mee!

TAGS
Campagne facebook advertising personeelswerving vacature Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer