Personeelswerving voor Jungheinrich

Personeelswerving voor Jungheinrich

VRHL Case

De economie trekt weer aan en daarmee ook de vacaturemarkt. Iedereen lijkt weer op zoek naar nieuwe werknemers. Goed nieuws natuurlijk, maar goed en passend personeel vinden is makkelijker gezegd dan gedaan. Jungheinrich schakelde VRHL Content en Creatie in om een mooie campagne te bedenken voor personeelswerving. Een mooie uitdaging, omdat de vraag naar goede servicemonteurs in de markt groot is en het aanbod slechts beperkt.

 

Jungheinrich

Jungheinrich is hét antwoord op logistieke vraagstukken op het gebied van intern transport en opslagsystemen. Al sinds 1953 bieden zij alle denkbare producten en diensten ‘rondom de heftruck’. Voor heftrucks, magazijntrucks, magazijnstellingen, service en onderhoud zijn ze het grootste merk in Europa. Met wereldwijd meer dan 17.000 collega’s en vestigingen in meer dan 39 landen vormen ze een innovatief, toonaangevend bedrijf. De Nederlandse vestiging in Alphen aan den Rijn bestaat uit een professioneel team van ruim 380 collega’s in binnen- en buitendienst.

 

Campagne

De campagne die wij bedachten, bestond uit een aantal onderdelen:

Landingpage
Op de landingpage www.werkenmetheftrucks.nl kunnen geïnteresseerden alles lezen over de vacature bij Jungheinrich, vragen stellen, kennis maken met hun eventuele nieuwe collega’s en direct solliciteren.

T-shirt
We ontwierpen een gaaf T-shirt dat sollicitanten die op gesprek kwamen kregen.

Flyer
We ontwierpen en schreven deze flyer:

Video
Met deze video (die wij hebben ingekort en geredigeerd) wordt duidelijk hoe een werkdag bij Jungheinrich eruitziet:

Facebook advertising
Via Facebook hebben we meerdere advertenties geplaatst om de vacatures onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Hieronder staan twee van die advertenties afgebeeld. In een carrousel-advertentie benoemden we de voordelen van werken als servicemonteur en konden geïnteresseerden doorklikken naar de landingpage. In de lead-advertentie gaven we volgers de optie om op ‘meer informatie’ te klikken. Na het invullen van hun gegevens, nam Jungheinrich vervolgens contact op met de geïnteresseerden.


 

Het resultaat

Wat Jungheinrich met deze campagne heeft bereikt? Heel veel gemotiveerde servicemonteurs die voor Jungheinrich aan de slag wilden gaan én nu ook daadwerkelijk voor Jungheinrich werken. Missie geslaagd!

 

Kan jouw bedrijf ook wel een campagne voor personeelswerving gebruiken?

Bel ons op, wij denken graag met je mee!

TAGS
Campagne facebook advertising flyer personeelswerving Social media Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer