Personeelswerving voor Jungheinrich

Personeelswerving voor Jungheinrich

VRHL Case

De economie trekt weer aan en daarmee ook de vacaturemarkt. Iedereen lijkt weer op zoek naar nieuwe werknemers. Goed nieuws natuurlijk, maar goed en passend personeel vinden is makkelijker gezegd dan gedaan. Jungheinrich schakelde VRHL Content en Creatie in om een mooie campagne te bedenken voor personeelswerving. Een mooie uitdaging, omdat de vraag naar goede servicemonteurs in de markt groot is en het aanbod slechts beperkt.

 

Jungheinrich

Jungheinrich is hét antwoord op logistieke vraagstukken op het gebied van intern transport en opslagsystemen. Al sinds 1953 bieden zij alle denkbare producten en diensten ‘rondom de heftruck’. Voor heftrucks, magazijntrucks, magazijnstellingen, service en onderhoud zijn ze het grootste merk in Europa. Met wereldwijd meer dan 17.000 collega’s en vestigingen in meer dan 39 landen vormen ze een innovatief, toonaangevend bedrijf. De Nederlandse vestiging in Alphen aan den Rijn bestaat uit een professioneel team van ruim 380 collega’s in binnen- en buitendienst.

 

Campagne

De campagne die wij bedachten, bestond uit een aantal onderdelen:

Landingpage
Op de landingpage www.werkenmetheftrucks.nl kunnen geïnteresseerden alles lezen over de vacature bij Jungheinrich, vragen stellen, kennis maken met hun eventuele nieuwe collega’s en direct solliciteren.

T-shirt
We ontwierpen een gaaf T-shirt dat sollicitanten die op gesprek kwamen kregen.

Flyer
We ontwierpen en schreven deze flyer:

Video
Met deze video (die wij hebben ingekort en geredigeerd) wordt duidelijk hoe een werkdag bij Jungheinrich eruitziet:

Facebook advertising
Via Facebook hebben we meerdere advertenties geplaatst om de vacatures onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Hieronder staan twee van die advertenties afgebeeld. In een carrousel-advertentie benoemden we de voordelen van werken als servicemonteur en konden geïnteresseerden doorklikken naar de landingpage. In de lead-advertentie gaven we volgers de optie om op ‘meer informatie’ te klikken. Na het invullen van hun gegevens, nam Jungheinrich vervolgens contact op met de geïnteresseerden.


 

Het resultaat

Wat Jungheinrich met deze campagne heeft bereikt? Heel veel gemotiveerde servicemonteurs die voor Jungheinrich aan de slag wilden gaan én nu ook daadwerkelijk voor Jungheinrich werken. Missie geslaagd!

 

Kan jouw bedrijf ook wel een campagne voor personeelswerving gebruiken?

Bel ons op, wij denken graag met je mee!

TAGS
Campagne facebook advertising flyer personeelswerving Social media Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer