Personeelswerving voor Jungheinrich

Personeelswerving voor Jungheinrich

VRHL Case

De economie trekt weer aan en daarmee ook de vacaturemarkt. Iedereen lijkt weer op zoek naar nieuwe werknemers. Goed nieuws natuurlijk, maar goed en passend personeel vinden is makkelijker gezegd dan gedaan. Jungheinrich schakelde VRHL Content en Creatie in om een mooie campagne te bedenken voor personeelswerving. Een mooie uitdaging, omdat de vraag naar goede servicemonteurs in de markt groot is en het aanbod slechts beperkt.

 

Jungheinrich

Jungheinrich is hét antwoord op logistieke vraagstukken op het gebied van intern transport en opslagsystemen. Al sinds 1953 bieden zij alle denkbare producten en diensten ‘rondom de heftruck’. Voor heftrucks, magazijntrucks, magazijnstellingen, service en onderhoud zijn ze het grootste merk in Europa. Met wereldwijd meer dan 17.000 collega’s en vestigingen in meer dan 39 landen vormen ze een innovatief, toonaangevend bedrijf. De Nederlandse vestiging in Alphen aan den Rijn bestaat uit een professioneel team van ruim 380 collega’s in binnen- en buitendienst.

 

Campagne

De campagne die wij bedachten, bestond uit een aantal onderdelen:

Landingpage
Op de landingpage www.werkenmetheftrucks.nl kunnen geïnteresseerden alles lezen over de vacature bij Jungheinrich, vragen stellen, kennis maken met hun eventuele nieuwe collega’s en direct solliciteren.

T-shirt
We ontwierpen een gaaf T-shirt dat sollicitanten die op gesprek kwamen kregen.

Flyer
We ontwierpen en schreven deze flyer:

Video
Met deze video (die wij hebben ingekort en geredigeerd) wordt duidelijk hoe een werkdag bij Jungheinrich eruitziet:

Facebook advertising
Via Facebook hebben we meerdere advertenties geplaatst om de vacatures onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Hieronder staan twee van die advertenties afgebeeld. In een carrousel-advertentie benoemden we de voordelen van werken als servicemonteur en konden geïnteresseerden doorklikken naar de landingpage. In de lead-advertentie gaven we volgers de optie om op ‘meer informatie’ te klikken. Na het invullen van hun gegevens, nam Jungheinrich vervolgens contact op met de geïnteresseerden.


 

Het resultaat

Wat Jungheinrich met deze campagne heeft bereikt? Heel veel gemotiveerde servicemonteurs die voor Jungheinrich aan de slag wilden gaan én nu ook daadwerkelijk voor Jungheinrich werken. Missie geslaagd!

 

Kan jouw bedrijf ook wel een campagne voor personeelswerving gebruiken?

Bel ons op, wij denken graag met je mee!

TAGS
Campagne facebook advertising flyer personeelswerving Social media Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer