Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

1. Denk vanuit je websitebezoeker

Vanaf het allereerste moment dat we aan de slag gingen met de nieuwe website is de websitebezoeker (en potentiële klant) van Freek Hypotheek het uitgangspunt geweest. Je sluit niet vaak in je leven een hypotheek af. Voor veel mensen is het een onderwerp waar ze niet veel van weten en waar ze graag advies over willen hebben. Juist omdat hypotheek zo’n ‘vaag’ begrip is, is het belangrijk het dichtbij te brengen. Dat hebben we gedaan door persoonlijke situaties als basis voor de nieuwe website te nemen.

De websitebezoeker kan zich makkelijk identificeren met een van deze situaties. En de situaties bieden een bepaalde structuur op basis waarvan de gebruiker zich snel wegwijs weet te maken door de website.

2. Volgorde van informatie

Bezoekers komen via verschillende kanalen op je website terecht. Ze hoeven hierbij niet altijd op je homepagina te starten. Vaak zijn andere pagina’s op je site de bestemmingspagina van je bezoeker. Wij zorgden, afhankelijk van de functie van een pagina, voor een juiste indeling van content op de webpagina’s van Freek Hypotheek.

Zo staan adres- en contactgegevens bovenaan op de vestigingspagina’s.

Op alle situatiepagina’s vind je een kort stukje content met direct een duidelijke call-to-action in beeld. Scrol je naar beneden, dan staat onderaan het deel content nogmaals dezelfde call-to-action. Hieronder volgen relevante blogs die de bezoeker mogelijk helpen in zijn zoektocht.

3. Duidelijke call to action(s)

Voor de website van Freek Hypotheek hebben we heel bewust voor twee call to actions gekozen. Voor Freek is een ingevuld afspraakformulier natuurlijk het meest waardevol. De kans is namelijk groot dat uit het eerste vrijblijvende gesprek een opdracht komt.

Nu kan het maken van een fysieke afspraak best een grote stap zijn; zeker als je als websitebezoeker nog in een oriënterende fase zit. Daarom hebben we aanvullend een meer laagdrempelige call to action opgenomen: stel je vraag. Via een online formulier kan iemand een vraag stellen of meer informatie vragen aan een van de vestigingen.

4. Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Heel leuk dat je zo’n mooie website hebt, maar deze moet natuurlijk wel gevonden worden door je doelgroep! Doorlopend schrijven wij daarom content voor de website in de vorm van blogs of landingspagina’s. Dit is content die relevant is voor de doelgroep, rekening houdend met welke zoektermen zij gebruiken als ze zoeken via zoekmachines.

Nu kan het maken van een fysieke afspraak best een grote stap zijn; zeker als je als websitebezoeker nog in een oriënterende fase zit. Daarom hebben we aanvullend een meer laagdrempelige call to action opgenomen: stel je vraag. Via een online formulier kan iemand een vraag stellen of meer informatie vragen aan een van de vestigingen.
Heel leuk dat je zo’n mooie website hebt, maar deze moet natuurlijk wel gevonden worden door je doelgroep! Doorlopend schrijven wij daarom content voor de website in de vorm van blogs of landingspagina’s. Dit is content die relevant is voor de doelgroep, rekening houdend met welke zoektermen zij gebruiken als ze zoeken via zoekmachines.

De verschillende vestigingen van Freek zijn zelf ook actief bezig met het maken van content. Zij maken zelf landingspagina’s aan via het content management systeem (CMS) dat achter de website hangt. Bijvoorbeeld deze landingspagina gericht op nieuwbouwprojecten in de regio Alphen aan den Rijn. Hiermee werken we samen doorlopend aan een sterkere organische positie van Freek Hypotheek.

5. Zoekmachine-advertising (SEA)

Daarnaast adverteren we ook via Google (SEA). Afhankelijk van de vestiging, richten we ons op diverse doelgroepen. Bijvoorbeeld op senioren of starters… of allebei! Deze advertenties zorgen voor een snelle zichtbaarheid. Daar waar zoekmachineoptimalisatie meer gericht is op resultaat op de lange termijn, biedt advertising een manier om je website op korte termijn goed zichtbaar te krijgen in zoekmachines.

6. Koppeling Google Analytics

Om verkeer en gedrag op de website goed door te kunnen meten is Google Analytics gekoppeld aan de site. Hier kunnen we precies zien hoe vaak er op de knoppen ‘stel je vraag’ en ‘afspraak maken’ is geklikt en vanaf welke pagina’s. Ook als we bepaalde campagnes inzetten, kunnen we in Google Analytics precies bekijken wat de resultaten hiervan zijn. Dat doen we met UTM-codes. Dat zijn als het ware extra stukjes code die je achter je website-url plakt om zo een extra stukje informatie te kunnen geven over een bepaalde websitebezoeker.