Nieuwe website voor drie uitvaart-ondernemingen

Nieuwe website voor drie uitvaart-ondernemingen

VRHL Case

Wie in Den Haag en het Groene Hart op zoek gaat naar een uitvaartonderneming, komt daar via mond-tot-mondreclame vaak terecht bij een van de drie ondernemingen: Engelen & Spoor, Hodie Mihi Cras Tibi of De Horsten Uitvaartonderneming. Alle drie zijn het uitvaartorganisaties met een grote naamsbekendheid en hoge kwaliteitsmaatstaven. De drie bedrijven werken bovendien onderling veel samen en zijn gevestigd in één pand aan de Jan van Nassaustraat in Den Haag. Om de drie ondernemingen ook online beter vindbaar te maken, werden ook hier de drie bedrijven ‘onder één dak’ geplaatst. En wel onder het dak van de Nassau Uitvaartgroep (http://www.nassau-uitvaartgroep.nl). VRHL bedacht het bijbehorende logo en maakte de nieuwe website.

 

Look & feel op maat

Vervolgens zijn de wireframes en het functioneel ontwerp voor de vier sites gemaakt. Een look & feel is bedacht die past bij alle drie de ondernemingen, maar die ze ook ieder hun eigen identiteit geeft. De drie uitvaartorganisaties zijn via de groepsnaam en op hun eigen naam makkelijk online te vinden.

 

SEO-proof en passend

Inhoudelijk ligt de focus van de site op contactinformatie verstrekken en goed informeren over wat er allemaal komt kijken bij een uitvaart. De kunst was bovendien om de persoonlijke betrokkenheid en inzet van de beoefenaars van dit bijzondere beroep om te zetten in woorden. De keuze van een uitvaartonderneming is immers een zeer persoonlijke, die je vaak baseert op de ervaringen van anderen. VRHL Copy en Redactie maakte deze slag en schreef alle teksten SEO-proof.

Nassau Uitvaargroep

 

Zelf beheren in WordPress CMS

De sites zijn custom gebouwd in WordPress en kunnen via het WordPress CMS met een VRHL-sausje zelf beheerd worden. Natuurlijk ondersteunen wij de organisaties met een supportabonnement waarmee we kleine aanpassingen snel door kunnen voeren. Verder ondersteunen we de Nassau Uitvaartgroep-organisaties met het schrijven van blogs zodat er regelmatig nieuwe content op de site staat. Interessant voor klanten én goed om gevonden te worden in Google.

Benieuwd? Kijk dan op http://www.nassau-uitvaartgroep.nl.

Nassau Uitvaargroep

TAGS
Copy Design Online Vormgeving Web Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor MBO Luchtvaarttechniek een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer