Nieuwe website voor drie uitvaart-ondernemingen

Nieuwe website voor drie uitvaart-ondernemingen

VRHL Case

Wie in Den Haag en het Groene Hart op zoek gaat naar een uitvaartonderneming, komt daar via mond-tot-mondreclame vaak terecht bij een van de drie ondernemingen: Engelen & Spoor, Hodie Mihi Cras Tibi of De Horsten Uitvaartonderneming. Alle drie zijn het uitvaartorganisaties met een grote naamsbekendheid en hoge kwaliteitsmaatstaven. De drie bedrijven werken bovendien onderling veel samen en zijn gevestigd in één pand aan de Jan van Nassaustraat in Den Haag. Om de drie ondernemingen ook online beter vindbaar te maken, werden ook hier de drie bedrijven ‘onder één dak’ geplaatst. En wel onder het dak van de Nassau Uitvaartgroep (http://www.nassau-uitvaartgroep.nl). VRHL bedacht het bijbehorende logo en maakte de nieuwe website.

 

Look & feel op maat

Vervolgens zijn de wireframes en het functioneel ontwerp voor de vier sites gemaakt. Een look & feel is bedacht die past bij alle drie de ondernemingen, maar die ze ook ieder hun eigen identiteit geeft. De drie uitvaartorganisaties zijn via de groepsnaam en op hun eigen naam makkelijk online te vinden.

 

SEO-proof en passend

Inhoudelijk ligt de focus van de site op contactinformatie verstrekken en goed informeren over wat er allemaal komt kijken bij een uitvaart. De kunst was bovendien om de persoonlijke betrokkenheid en inzet van de beoefenaars van dit bijzondere beroep om te zetten in woorden. De keuze van een uitvaartonderneming is immers een zeer persoonlijke, die je vaak baseert op de ervaringen van anderen. VRHL Copy en Redactie maakte deze slag en schreef alle teksten SEO-proof.

Nassau Uitvaargroep

 

Zelf beheren in WordPress CMS

De sites zijn custom gebouwd in WordPress en kunnen via het WordPress CMS met een VRHL-sausje zelf beheerd worden. Natuurlijk ondersteunen wij de organisaties met een supportabonnement waarmee we kleine aanpassingen snel door kunnen voeren. Verder ondersteunen we de Nassau Uitvaartgroep-organisaties met het schrijven van blogs zodat er regelmatig nieuwe content op de site staat. Interessant voor klanten én goed om gevonden te worden in Google.

Benieuwd? Kijk dan op http://www.nassau-uitvaartgroep.nl.

Nassau Uitvaargroep

TAGS
Copy Design Online Vormgeving Web Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer