Nieuwe website voor drie uitvaart-ondernemingen

Nieuwe website voor drie uitvaart-ondernemingen

VRHL Case

Wie in Den Haag en het Groene Hart op zoek gaat naar een uitvaartonderneming, komt daar via mond-tot-mondreclame vaak terecht bij een van de drie ondernemingen: Engelen & Spoor, Hodie Mihi Cras Tibi of De Horsten Uitvaartonderneming. Alle drie zijn het uitvaartorganisaties met een grote naamsbekendheid en hoge kwaliteitsmaatstaven. De drie bedrijven werken bovendien onderling veel samen en zijn gevestigd in één pand aan de Jan van Nassaustraat in Den Haag. Om de drie ondernemingen ook online beter vindbaar te maken, werden ook hier de drie bedrijven ‘onder één dak’ geplaatst. En wel onder het dak van de Nassau Uitvaartgroep (http://www.nassau-uitvaartgroep.nl). VRHL bedacht het bijbehorende logo en maakte de nieuwe website.

 

Look & feel op maat

Vervolgens zijn de wireframes en het functioneel ontwerp voor de vier sites gemaakt. Een look & feel is bedacht die past bij alle drie de ondernemingen, maar die ze ook ieder hun eigen identiteit geeft. De drie uitvaartorganisaties zijn via de groepsnaam en op hun eigen naam makkelijk online te vinden.

 

SEO-proof en passend

Inhoudelijk ligt de focus van de site op contactinformatie verstrekken en goed informeren over wat er allemaal komt kijken bij een uitvaart. De kunst was bovendien om de persoonlijke betrokkenheid en inzet van de beoefenaars van dit bijzondere beroep om te zetten in woorden. De keuze van een uitvaartonderneming is immers een zeer persoonlijke, die je vaak baseert op de ervaringen van anderen. VRHL Copy en Redactie maakte deze slag en schreef alle teksten SEO-proof.

Nassau Uitvaargroep

 

Zelf beheren in WordPress CMS

De sites zijn custom gebouwd in WordPress en kunnen via het WordPress CMS met een VRHL-sausje zelf beheerd worden. Natuurlijk ondersteunen wij de organisaties met een supportabonnement waarmee we kleine aanpassingen snel door kunnen voeren. Verder ondersteunen we de Nassau Uitvaartgroep-organisaties met het schrijven van blogs zodat er regelmatig nieuwe content op de site staat. Interessant voor klanten én goed om gevonden te worden in Google.

Benieuwd? Kijk dan op http://www.nassau-uitvaartgroep.nl.

Nassau Uitvaargroep

TAGS
Copy Design Online Vormgeving Web Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer