Minc your business

Minc your business

VRHL Case

In 2013 klopte PrimaPost uit Mijdrecht bij VRHL aan de deur: of wij hen wilden helpen bij de ontwikkeling van een nieuwe bedrijfsnaam. De oude naam paste niet goed meer bij de dienstverlening en de uitstraling van het bedrijf. Een mooie uitdaging! Na een goede brainstormsessie bedachten we de naam MINC: een samenvoeging van ‘mail’ en ‘incorporate’. MINC is fris, vooruitstrevend en professioneel. Daarbij klinkt MINC professioneel én blijft de naam makkelijk hangen.

 

Landelijk persbericht en nieuwe website

We vertaalden MINC’s corporate identity en bedachten een lanceringscampagne om de nieuwe naam landelijk bekend te maken. Zo verstuurden we onder meer een persbericht via ANP Pers Support naar relevante Nederlandse vakbladen en regionale media. Het persbericht werd vervolgens door diverse media overgenomen. Onze copywriters bogen zich over de (SEO-vriendelijke) webteksten van MINC’s nieuwe website.

Minc_ads

 

Contentstrategie nodig!

Om MINC onder de aandacht te brengen én te houden van (potentiële) klanten, vroeg de expert in fulfilment ons een contentstrategie te schrijven en op continue basis content te creëren en online te plaatsen. Het aanbieden van relevante en interessante content is SEO-technisch gezien namelijk erg belangrijk om goed gevonden te worden in online zoekmachines. MINC opereert in een sterk concurrerende markt. Goed vindbaar zijn is dus een must!

 

MINC goes social

We ontwikkelden voor MINC een contentstrategie, richtten de social media accounts in, en gingen aan de slag met content die interessant én waardevol is voor de doelgroep. We plaatsen wekelijks content online: MINC-cases, nieuwsberichten en andere relevante informatie. Deze content plaatsen we op de website en op FacebookTwitter en LinkedIn.

 
De eerste resultaten zijn al zichtbaar. Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook en het aantal volgers op Twitter en LinkedIn zijn aanzienlijk gestegen. Ook zien we een stijging in het aantal webbezoekers.

TAGS
Creatie Online Social Webdesign

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer