Minc your business

Minc your business

VRHL Case

In 2013 klopte PrimaPost uit Mijdrecht bij VRHL aan de deur: of wij hen wilden helpen bij de ontwikkeling van een nieuwe bedrijfsnaam. De oude naam paste niet goed meer bij de dienstverlening en de uitstraling van het bedrijf. Een mooie uitdaging! Na een goede brainstormsessie bedachten we de naam MINC: een samenvoeging van ‘mail’ en ‘incorporate’. MINC is fris, vooruitstrevend en professioneel. Daarbij klinkt MINC professioneel én blijft de naam makkelijk hangen.

 

Landelijk persbericht en nieuwe website

We vertaalden MINC’s corporate identity en bedachten een lanceringscampagne om de nieuwe naam landelijk bekend te maken. Zo verstuurden we onder meer een persbericht via ANP Pers Support naar relevante Nederlandse vakbladen en regionale media. Het persbericht werd vervolgens door diverse media overgenomen. Onze copywriters bogen zich over de (SEO-vriendelijke) webteksten van MINC’s nieuwe website.

Minc_ads

 

Contentstrategie nodig!

Om MINC onder de aandacht te brengen én te houden van (potentiële) klanten, vroeg de expert in fulfilment ons een contentstrategie te schrijven en op continue basis content te creëren en online te plaatsen. Het aanbieden van relevante en interessante content is SEO-technisch gezien namelijk erg belangrijk om goed gevonden te worden in online zoekmachines. MINC opereert in een sterk concurrerende markt. Goed vindbaar zijn is dus een must!

 

MINC goes social

We ontwikkelden voor MINC een contentstrategie, richtten de social media accounts in, en gingen aan de slag met content die interessant én waardevol is voor de doelgroep. We plaatsen wekelijks content online: MINC-cases, nieuwsberichten en andere relevante informatie. Deze content plaatsen we op de website en op FacebookTwitter en LinkedIn.

 
De eerste resultaten zijn al zichtbaar. Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook en het aantal volgers op Twitter en LinkedIn zijn aanzienlijk gestegen. Ook zien we een stijging in het aantal webbezoekers.

TAGS
Creatie Online Social Webdesign

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer