Meesterlijk mooie website

Meesterlijk mooie website

VRHL Case

Via Meestertitel.eu kunnen bakkers zich aanmelden voor een praktijkexamen om de titel Meester Boulanger en/of Meester Patissier te behalen. Omdat de website nog niet responsive was en Meestertitel graag een nieuwe look & feel wilde, schakelden zij ons in.

VRHL’s vormgevers ontwierpen en ontwikkelden een responsive website voor Vereniging de Meesters. De website heeft een nieuwe look & feel, is nu beter beheerbaar en goed vindbaar in Google.

Meesters-vormgeving-website

 

Functioneel ontwerp

Om te beginnen maakten wij een functioneel ontwerp. Uiteraard is er bij dit ontwerp rekening gehouden met de huidige UX-standaarden (gebruiksvriendelijkheid) en trends op gebied van webdesign.

Meesters-website-ontwerp

 

Ontwikkeling front-end

Daarna maakte onze art director een ontwerp voor de website die we vervolgens in HTML5 & CSS3 hebben gebouwd en in allerlei browsers hebben getest.

 

Responsive

De website is nu responsive. Dat betekent dat je die zowel op desktop als tablet en smartphone goed kunt bekijken. Daarbij worden responsive sites beter geïndexeerd door Google en andere zoekmachines.

 
Meesters-responsive-design

 

Ontwikkeling back-end

VRHL ontwikkelde de back-end waar teksten, foto’s, nieuwsberichten en agenda-items in aangepast en toegevoegd kunnen worden. Ook hebben we een koppeling met Google Analytics gemaakt waar Meestertitel de bezoekcijfers op elk gewenst moment kan inzien.

Meesters-ontwerp-site

 

Testen en live

De website is door VRHL én Vereniging de Meesters zelf uitgebreid getest voordat die live ging.

Meesters-nieuwe-website

 

Nieuwe website?

Ook op zoek naar een nieuwe look & feel voor jouw website of wil je je website responsive maken? Mail of bel ons gerust. Wij helpen je graag!

TAGS
Online Ontwerp responsive Vormgeving Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer