Meesterlijk mooie website

Meesterlijk mooie website

VRHL Case

Via Meestertitel.eu kunnen bakkers zich aanmelden voor een praktijkexamen om de titel Meester Boulanger en/of Meester Patissier te behalen. Omdat de website nog niet responsive was en Meestertitel graag een nieuwe look & feel wilde, schakelden zij ons in.

VRHL’s vormgevers ontwierpen en ontwikkelden een responsive website voor Vereniging de Meesters. De website heeft een nieuwe look & feel, is nu beter beheerbaar en goed vindbaar in Google.

Meesters-vormgeving-website

 

Functioneel ontwerp

Om te beginnen maakten wij een functioneel ontwerp. Uiteraard is er bij dit ontwerp rekening gehouden met de huidige UX-standaarden (gebruiksvriendelijkheid) en trends op gebied van webdesign.

Meesters-website-ontwerp

 

Ontwikkeling front-end

Daarna maakte onze art director een ontwerp voor de website die we vervolgens in HTML5 & CSS3 hebben gebouwd en in allerlei browsers hebben getest.

 

Responsive

De website is nu responsive. Dat betekent dat je die zowel op desktop als tablet en smartphone goed kunt bekijken. Daarbij worden responsive sites beter geïndexeerd door Google en andere zoekmachines.

 
Meesters-responsive-design

 

Ontwikkeling back-end

VRHL ontwikkelde de back-end waar teksten, foto’s, nieuwsberichten en agenda-items in aangepast en toegevoegd kunnen worden. Ook hebben we een koppeling met Google Analytics gemaakt waar Meestertitel de bezoekcijfers op elk gewenst moment kan inzien.

Meesters-ontwerp-site

 

Testen en live

De website is door VRHL én Vereniging de Meesters zelf uitgebreid getest voordat die live ging.

Meesters-nieuwe-website

 

Nieuwe website?

Ook op zoek naar een nieuwe look & feel voor jouw website of wil je je website responsive maken? Mail of bel ons gerust. Wij helpen je graag!

TAGS
Online Ontwerp responsive Vormgeving Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer