Meest geliefd. Meest gebruikt.

Meest geliefd. Meest gebruikt.

VRHL Case

Wolters Kluwer is de grootste online uitgeverij en informatiedienstverlener in Nederland en levert vakgerichte informatie aan kritische professionals. Zo geeft Wolters Kluwer ook ieder jaar de Collegebundel voor rechtenstudenten uit. Om de Collegebundel bij middelbare scholieren en eerstejaars rechtenstudenten goed onder de aandacht te brengen, voeren wij al een aantal jaar fanatiek campagne. Primaire doel: zoveel mogelijk bundels verkopen. Secundaire doel: een ‘love brand’ maken van de Collegebundel. In het kader hiervan bedachten wij het concept ‘meest geliefd, meest gebruikt’.

Door de juiste combinatie van contentmarketing en actiemarketing bereiken we beide doelen. Er is inmiddels veel engagement onder de doelgroep, maar ook met de verkoopcijfers gaat het goed.

Op basis van een sterke contentstrategie zetten we de contentmarketing in. We hebben ons gefocust op de meest populaire social media onder jongeren: Facebook, Instagram en YouTube. Met interessante en aantrekkelijke content spelen we in op de behoeften van de doelgroep. De content die we online plaatsen bestaat uit interessante informatie, inspiratie, winacties, klantreferenties en weetjes, uiteraard gebaseerd op feiten. We interviewden ook studenten, professionals en docenten en maakten video’s. De resultaten zie je hier terug: www.wolterskluwer.nl/collegebundel.

Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook is in de actieperiode van mei t/m augustus 2015 met 12,3% gegroeid tot 4420 ‘vind-ik-leuks’.

AdvertentiesCB

 

Facebook

 

 

Insta4

Insta1

TAGS
Campagne Content Contentmarketing Engagement Facebook Instagram Video YouTube

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer