Meest geliefd. Meest gebruikt.

Meest geliefd. Meest gebruikt.

VRHL Case

Wolters Kluwer is de grootste online uitgeverij en informatiedienstverlener in Nederland en levert vakgerichte informatie aan kritische professionals. Zo geeft Wolters Kluwer ook ieder jaar de Collegebundel voor rechtenstudenten uit. Om de Collegebundel bij middelbare scholieren en eerstejaars rechtenstudenten goed onder de aandacht te brengen, voeren wij al een aantal jaar fanatiek campagne. Primaire doel: zoveel mogelijk bundels verkopen. Secundaire doel: een ‘love brand’ maken van de Collegebundel. In het kader hiervan bedachten wij het concept ‘meest geliefd, meest gebruikt’.

Door de juiste combinatie van contentmarketing en actiemarketing bereiken we beide doelen. Er is inmiddels veel engagement onder de doelgroep, maar ook met de verkoopcijfers gaat het goed.

Op basis van een sterke contentstrategie zetten we de contentmarketing in. We hebben ons gefocust op de meest populaire social media onder jongeren: Facebook, Instagram en YouTube. Met interessante en aantrekkelijke content spelen we in op de behoeften van de doelgroep. De content die we online plaatsen bestaat uit interessante informatie, inspiratie, winacties, klantreferenties en weetjes, uiteraard gebaseerd op feiten. We interviewden ook studenten, professionals en docenten en maakten video’s. De resultaten zie je hier terug: www.wolterskluwer.nl/collegebundel.

Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook is in de actieperiode van mei t/m augustus 2015 met 12,3% gegroeid tot 4420 ‘vind-ik-leuks’.

AdvertentiesCB

 

Facebook

 

 

Insta4

Insta1

TAGS
Campagne Content Contentmarketing Engagement Facebook Instagram Video YouTube

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer