Meest geliefd. Meest gebruikt.

Meest geliefd. Meest gebruikt.

VRHL Case

Wolters Kluwer is de grootste online uitgeverij en informatiedienstverlener in Nederland en levert vakgerichte informatie aan kritische professionals. Zo geeft Wolters Kluwer ook ieder jaar de Collegebundel voor rechtenstudenten uit. Om de Collegebundel bij middelbare scholieren en eerstejaars rechtenstudenten goed onder de aandacht te brengen, voeren wij al een aantal jaar fanatiek campagne. Primaire doel: zoveel mogelijk bundels verkopen. Secundaire doel: een ‘love brand’ maken van de Collegebundel. In het kader hiervan bedachten wij het concept ‘meest geliefd, meest gebruikt’.

Door de juiste combinatie van contentmarketing en actiemarketing bereiken we beide doelen. Er is inmiddels veel engagement onder de doelgroep, maar ook met de verkoopcijfers gaat het goed.

Op basis van een sterke contentstrategie zetten we de contentmarketing in. We hebben ons gefocust op de meest populaire social media onder jongeren: Facebook, Instagram en YouTube. Met interessante en aantrekkelijke content spelen we in op de behoeften van de doelgroep. De content die we online plaatsen bestaat uit interessante informatie, inspiratie, winacties, klantreferenties en weetjes, uiteraard gebaseerd op feiten. We interviewden ook studenten, professionals en docenten en maakten video’s. De resultaten zie je hier terug: www.wolterskluwer.nl/collegebundel.

Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook is in de actieperiode van mei t/m augustus 2015 met 12,3% gegroeid tot 4420 ‘vind-ik-leuks’.

AdvertentiesCB

 

Facebook

 

 

Insta4

Insta1

TAGS
Campagne Content Contentmarketing Engagement Facebook Instagram Video YouTube

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer