MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

VRHL Case

In Nederland zijn veel vacatures voor luchtvaarttechnisch personeel. Dat komt onder andere doordat technische opleidingen minder in trek zijn. De luchtvaartsector blijft echter op zoek naar goed gekwalificeerd personeel. Sterker nog: ze schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Daarom hebben vijf ROC’s de handen ineengeslagen: Techniekcollege Zuid-Limburg, MBO College Airport, ROC Tilburg, ROC West-Brabant en het Deltion College. Dat doen ze onder de naam MBO Luchtvaarttechniek. Samen streven deze scholen ernaar meer jongeren te interesseren voor luchtvaarttechniek en de instroom in de opleidingen vergroten. Wie daarbij mocht helpen? Wij! Dat resulteerde in een gloednieuwe website, diverse video’s, foto’s, online banners, rollup banners, een leaflet en social media posts. Kortom; een complete campagne!

 
Het doel van de campagne die we bedachten was om meer bekendheid te creëren onder de toekomstige studenten en de aanwas van studenten te vergroten. Daarom hebben we een mooie, pakkende campagne pay-off bedacht: Niet zomaar een opleiding. Want MBO Luchtvaarttechniek is niet zomaar een opleiding. De pay-off communiceren we op vrijwel alle uitingen.

 

Website

Omdat we al meerdere mbo campagnes op onze naam hebben staan, wisten we precies waar we studenten kunnen vinden, namelijk online! De 5 ROC’s hebben ieder voor zich al een mooie en goed lopende algemene website waar studenten zich kunnen aanmelden voor open dagen, zich kunnen inschrijven voor opleidingen en info kunnen vinden over de opleidingen. Echter, om de campagne te ondersteunen hebben we toch besloten een campagne website te bouwen. Met een eigen look en feel. En speciaal gebouwd en ontworpen voor opleidingen in de luchtvaarttechniek. Met alles wat aankomende studenten willen weten. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk mboluchtvaarttechniek.nl!

 

Social media campagne

Om bezoekers op de website te krijgen, hebben we een social media campagne uitgewerkt. Middelbare scholieren zitten immers heel veel op social media, dat is een perfect middel om deze doelgroep te bereiken. De campagne hebben we opgesteld in de vorm van een social media kalender. Compleet met tekst, #’s, links, afbeeldingen en video’s. Elke ROC/MBO had al een eigen Facebookpagina en Instagram account met een goed aantal volgers. De betrokken ROC’s kunnen aan de hand van deze kalender heel makkelijk de geplande berichten plaatsen. Deze social media posts hebben een duidelijke call to action waarmee we verkeer naar de website creëren, met uiteraard als uiteindelijk doel: meer aanmeldingen.

 

Eigen fotografie en video

Hoe je middelbare scholieren het best aan kunt spreken? Met echte studenten en hun verhalen. Daarom hebben we diverse studenten die al een opleiding in de luchtvaarrtechniek volgen gefotografeerd en video’s gemaakt. Het is voor scholieren belangrijk om te horen hoe huidige studenten de opleidingen beleven. We hebben de verhalen van de studenten ook verwerkt in een testimonial ondersteund met eigen fotografie en video. Kijk zelf! Tof geworden hè?

Open dagen

Voor de open dagen hebben we een aantal rollup banners gemaakt met bovengenoemde foto’s. Van echte studenten, die trots zijn op wat ze doen. Daarnaast hebben we een leaflet gemaakt met een korte omschrijving van de opleidingen en dat je voor meer info naar mboluchtvaarttechniek.nl kunt gaan. Tot slot maakten we online banners met een duidelijke call to action die de ROC’s/MBO’s kunnen gebruiken op hun eigen website.

Banners:

Leaflet:

 

Wil jij ook een complete campagne?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

TAGS
Campagne Copy Creatie luchtvaarttechniek mbo Social media Vormgeving Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer