Magazine laten maken?

Zoek jij een betrouwbare partner voor jouw magazine? Maak kennis met Vrhl; dé partner voor de productie van professionele bladen.

Onze vormgevers zijn gespecialiseerd in de vormgeving van branchemagazines, jubileumtijdschriften, private label magazines, consumentenbladen en andere periodieke of eenmalige magazines. Zo verzorgen we de vormgeving van de Consumentengids, Landleven, Plus Magazine en Onze Taal. Daarnaast zijn er tal van opdrachtgevers die ons (ook) inzetten voor de bladformule, de contentstrategie, de redactie en/of het drukwerk.

We werken volgens het principe ‘denken, maken, delen’. Een magazine laten maken is immers meer dan een spectaculaire vormgeving en prachtige verhalen. Een écht goed magazine begint bij een goed uitgedachte strategie en vraagt daarnaast om een slimme verspreiding.

Inspiratiepakket aanvragen M
30 jaar ervaring Slimme, kosteneffectieve aanpak Kwaliteit voorop Ervaren bladenmakers Samenwerking in Woodwing Strakke coördinatie Veel capaciteit Sterk in het complete plaatje; van bladformule tot drukwerk 30 jaar ervaring Slimme, kosteneffectieve aanpak Kwaliteit voorop Ervaren bladenmakers Samenwerking in Woodwing Strakke coördinatie Veel capaciteit Sterk in het complete plaatje; van bladformule tot drukwerk

Denken

Met een magazine heb je een doel, dus begin je met een goed uitgedachte bladformule. Of een contentstrategie, als je de content via meer kanalen wil verspreiden. In de bladformule gaan we in op de doelen, doelgroepen, hun informatiebehoefte, vormgeving, fotografie, tone-of-voice, pijlers, rubrieken en verspreidingsstrategie. Kortom: alles wat nodig is om niet alleen een móói magazine te maken, maar ook een magazine dat slim in elkaar zit en bijdraagt aan je doelen.

D

KVGO

“Vrhl heeft een enorm rijk portfolio aan bladen, waarmee ze mij inspireren. Het werkt prettig dat ik één contactpersoon heb die de planning bewaakt. En van leden die zijn geïnterviewd hoor ik alleen maar lovende kritieken over de wijze waarop interviews plaatsvinden. Van de inhoudelijk goede voorbereiding tot en met het eindresultaat, altijd afgestemd met onze (geïnterviewde) leden.”

Zorg en Zekerheid

“Vrhl kwam niet alleen met een nieuwe bladformule, maar ook met een dummy. De bladformule ging hierdoor leven; met frisse kleuren en spannende rubrieken. Ook de productie zelf verloopt soepel en snel. Dit jaar zijn we begonnen met een online editie. Hier heeft Vrhl ons goed bij geadviseerd.”

Ipse de Bruggen

“Vrhl is betrouwbaar, creatief, vooruitstrevend, snel, flexibel en vriendelijk. Het proces loopt altijd feilloos, van de planning tot de laatste drukproef. Ze leveren volgens afspraak en snel en weten onze huisstijl op een levendige manier in te zetten voor ons blad. Met Vrhl ontwikkelden wij de redactionele formule van het blad verder door. Zij deelden daarbij waardevolle tips en ideeën. Dankzij het uitgebreide portfolio inspireert Vrhl ons met mooie voorbeelden.”

Consumentenbond

"In een maandelijks beeldoverleg spreken we in een prettige en ongedwongen sfeer de inhoud van het komende nummer en ideeën voor beeld uitgebreid door. Het is altijd weer een feestje om te zien wat het daaropvolgende creatieve proces uiteindelijk oplevert.”

Landleven

“De vormgevers van Vrhl zijn enthousiast, zijn creatief en leveren toegevoegde waarde aan tekst en beeld. Vormgeving is zoveel meer dan het rangschikken van plaatjes en woorden. Het is zorgen voor de meest optimale vorm van communicatie. Dat is een echt vak, een kunstzinnig ambacht en dat verstaat Vrhl.”

NBA

“Vrhl zette een prachtige nieuwe vormgeving neer voor ons magazine Accountant. Vrhl verdiepte zich in ons en voelde ons goed aan. In de uitvoering zijn ze degelijk, pragmatisch en snel. Het resultaat is altijd verrassend en creatief. Voor ons is Vrhl een creatieve, meedenkende en betrouwbare partner.”

Onze Taal

“Vrhl ontwikkelde samen met ons een nieuwe vormgeving voor Onze Taal. Het resultaat is een mooi, nieuw, fris en eigentijds blad. Met de door ons aangeleverde huisstijl kon Vrhl direct uit de voeten. De samenwerking loopt prettig: goed georganiseerd, een soepel proces en de houding van Vrhl bij tegenvallers is flexibel.”

AG Connect

“Bij Vrhl werken meedenkers die zich, net als jij, verantwoordelijk voelen voor de klus. Voor ons zijn de mensen van Vrhl collega’s op afstand. Ze werken snel en het resultaat ziet er steevast goed uit.”

Maken

De strategie of bladformule vormt de basis voor alles wat in deze fase gemaakt wordt. We nemen de vormgeving, fotografie, illustratie, coördinatie, redactie en het drukwerk uit handen. Of een deel daarvan, bijvoorbeeld omdat er al een sterke bladformule is. Of omdat jullie eigen, professionele redactie de teksten verzorgt en je dus alleen iemand nodig hebt voor de vormgeving. Kijk dan ook eens op deze pagina over de vormgeving van magazines.

Magazines aanvragen M

Delen

Na weken creëren ligt jullie magazine op de mat, een feestje! Nu wil je natuurlijk dat al die mooie content bij zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep terechtkomt. In de verspreidingsstrategie hebben we bepaald wat daar de slimste manier voor is. Daar gaan we in deze fase mee aan de slag. Bij Vrhl hebben we naast bladenmakers ook specialisten op het gebied van video, online content en online marketing. Waar nodig, haken we hen aan!

D

Zo gaan we te werk.

Denken.

1. Kick-off waarin wij alle informatie verzamelen

2. Presentatie bladformule / contentstrategie

3. Feedback door jou

4. Afronding bladformule

Maken.

5. Ontwerp of restyling

6. Redactie-vergadering

7. (Beeld)redactie en fotografie

8. Vormgeving

9. Drukwerk

Delen.

Woodwing richten we in op basis van de wensen van de klant

Linda, vormgever

Door goed te letten op de details, krijg je de meest strakke pagina’s

Linda, vormgever

Een combinatie van templates en creatieve pagina’s maakt dat we efficiënt een verrassend magazine maken

Martijn, vormgever

Net even creatiever naar beeld kijken om de lezer naar de content te trekken

Ine, vormgever

We zitten strak op de planning, zodat de deadline altijd gehaald wordt

Iris, projectmanager

Redacties en uitgevers weten precies wanneer ze proeven kunnen verwachten

Roos, projectmanager

Waanzinnig om voor zoveel mooie titels te werken!

Fleur, vormgever

Een ontwerp of restyling dat past bij de uitgave en de lezers

Ton, art director

Content effectief inzetten begint bij een slimme bladformule of contentstrategie

Manon Louwers, contentstrateeg

Goede afstemming met de klant is superbelangrijk

Yvette Hoogenboom, redacteur

Nieuwsgierig zijn en daar de mooiste verhalen van maken, dat vind ik het mooiste

Hedy Jak, redacteur

Ik leer mijn opdrachtgevers het beste kennen door de artikelen die ik voor hen schrijf

Wilbert Collet, redacteur

Ik controleer proeven totdat ik zeker weet dat er geen punt verkeerd staat

Lieke van der Kroon, redacteur

Slim inhaken op actualiteiten of zaken die de doelgroep bezighoudt

Janneke Mooij, junior contentmanager

Gratis
inspiratie-
pakket

Gratis inspiratiepakket

Een goed designbureau inspireert. En dus geven we jou een gratis inspiratiepakket, vol bladen waarvoor wij de vormgeving - en in sommige gevallen ook de redactie - verzorgen. Laat je gegevens achter, en wij selecteren onze mooiste titels. No strings attached 😉