Een nieuw magazine voor Intramed

Een nieuw magazine voor Intramed

VRHL Case

Een goed magazine blijft je nog lang bij. Diepgaande verhalen inspireren en mooie pagina’s verrassen. Het zorgt ervoor dat je zo’n mooi exemplaar niet zomaar weggooit en misschien zelfs ook door anderen laat lezen. Niet gek dus, dat ook Intramed haar gebruikers een mooi blad wilde aanbieden om de meerwaarde van haar organisatie te laten zien. Wij gingen enthousiast aan de slag met leuke ideeën en later ook met de redactie en vormgeving.

Intramed ontwikkelt software voor de paramedische zorg, en is daarnaast betrokken bij diverse initiatieven om de zorg verbeteren. De organisatie werkt samen met wetenschappers, denkt mee over nieuwe ontwikkelingen en houdt de markt goed in de gaten. Dat wil Intramed laten zien aan haar gebruikers. Het magazine moet fysiotherapeuten die gebruikmaken van de software van Intramed ervan overtuigen dat zij de juiste keuze hebben gemaakt. Dat zij de software gebruiken van een ontwikkelaar die verstand van zaken heeft, zich midden in het fysiovakgebied bevindt, zelf een duidelijke visie heeft en de belangen van haar gebruikers behartigt.

Magazine Intramed - cover

Diepgaand en geloofwaardig

Daarom komen in het tijdschrijft verschillende vooraanstaande specialisten aan het woord. Bij ieder artikel wordt in een kort stukje tekst een koppeling gemaakt met Intramed: wat is de rol van Intramed met betrekking tot het besproken onderwerp? En wat heeft de fysiotherapeut daar eigenlijk aan? Het magazine bevat diepgaande artikelen die op een geloofwaardige en onafhankelijke manier geschreven zijn en waar tegelijkertijd de expertise van Intramed uit blijkt. Een mooie balans die Intramed graag wilde bereiken met het magazine!

Magazine Intramed - vormgeving

Concept, redactie en vormgeving

Samen met Intramed bepaalden we wat het magazine uit moest stralen en wat de naam van het magazine moest worden. Met de naam INTRAMED. is de afzender van dit mooie magazine duidelijk. De vormgeving ligt in lijn met de huisstijl, maar is tegelijkertijd heel anders dan die van een salesbrochure. Want niet verkoop, maar overtuigen en amuseren vormen in dit magazine de belangrijkste doelen. We maakten een redactionele formule waarin we onder meer het concept vaststelden, ontwikkelden een redactielijst, interviewden specialisten op het gebied van fysiotherapie, schreven de artikelen en verzorgden de vormgeving. Het resultaat is een mooi magazine dat laat zien waar Intramed voor staat en wat gebruikers aan de software hebben.

Magazine Intramed - fotoreportage

Zelf een magazine maken?

Wil jij ook zo’n mooi blad voor je bedrijf? Wij denken graag mee over een goed concept, interessante artikelen en mooie vormgeving. Mail Melissa of Manon.

TAGS
Concept Creatie Magazine Productie Redactie Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer