Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

VRHL Case

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

De vraag.

De Groot-Verburg is al jarenlang onze klant en was dit keer op zoek naar een manier om de Gooische Pikante door heel Nederland te promoten bij de consument, zonder dat dit tonnen met geld kost. De uitdaging zat ‘m in de doelgroep, want consumenten zijn niet de directe klanten van De Groot-Verburg, maar de klanten van de klanten (kaasspecialisten) van De Groot-Verburg. Snap je het nog?

De oplossing.

De kaasspecialisten staan het dichtst bij de consument. Veel dichter dan De Groot-Verburg. De boodschap komt dan ook sterker over vanuit de bekende lokale kaasspecialist. We zochten daarom naar een slimme manier om die kaasspecialisten de Gooische Pikante te laten promoten. En die vonden we!

Gedurende een aantal maanden konden de speciaalzaken sparen voor een Facebook-klikbudget. Bij elke twaalf kilo Gooische Pikante die zij inkochten bij De Groot-Verburg, kregen zij €3,50 klikbudget. Vervolgens zetten wij voor alle deelnemende kaasspecialisten een Facebook-advertentie in binnen de eigen regio. Met het door hen gespaarde klikbudget natuurlijk.

De Facebookadvertentie:
Facebookadvertentie-Gooische-Pikante

De animatie uit de Facebookadvertentie:

Het resultaat.

Uiteindelijk hebben we de advertentie voor 27 verschillende specialisten ingesteld. De actie is vertoond van Maastricht tot Leiderdorp en van Groningen tot Rotterdam. Door heel Nederland is de advertentie meer dan 230.000 keer vertoond met ruim 79.900 betrokkenheid bij het bericht. Betrokkenheid houdt in: alle acties die mensen nemen met betrekking tot je bericht. Bijvoorbeeld liken, reageren, delen, je video bekijken of op een link klikken. Zowel de kaasspecialisten als De Groot-Verburg zijn meer dan tevreden met deze mooie resultaten!

TAGS
Animatie facebook advertising Social media

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer