Introductiecampagne De Week

Introductiecampagne De Week

VRHL Case

Maak kennis met het gloednieuwe magazine De Week! Erdee Media Groep heeft De Week ontwikkeld op basis van uitvoerig onderzoek. Wat bleek: ‘jong volwassen’ christenen lezen weinig tot geen kranten meer. Zij maken gebruik van moderne media zoals Nu.nl, YouTube en social media. Handig, maar hierdoor missen zij wél de christelijke duiding. Deze vinden zij terug in De Week. Elke zaterdag valt dit magazine op de mat, met een selectie artikelen uit het Reformatorisch Dagblad van die week. Erdee Media Groep vroeg ons, om de introductiecampagne van dit fraaie magazine te bedenken, ontwikkelen en uit te voeren. Wij kozen voor een slimme mix van creatie (opvallend campagneconcept en mooie fotografie), contentmarketing (interviews, blogs, video’s en social) en online marketing (social advertising). Dit heeft al flink wat abonnees opgeleverd en we zijn pas net van start!

De-Week-4

De-Week-1

 

Video’s

VRHL Video maakte een serie video’s waarin lezers vertellen over De Week, waaronder deze van Anne-Mette. Ze vertelt over haar favoriete Week-momentje.

 

Interviews

Ook interviewden we de lezers van De Week. Je leest alle interviews op Deweek.nl.

 

Facebook advertisement

Om De Week extra goed onder de aandacht te brengen van potentiële lezers zetten we Facebook advertisement in. Het doel? Meer pagina-likes, meer bekendheid, meer engagement en uiteraard meer conversie: De Week wil natuurlijk zoveel mogelijk abonnees werven.

 

Social media

Gedurende deze introductiecampagne schrijven we ook wekelijks content voor de Twitter-, Instagram– en Facebook-accounts van De Week. Volg, like en deel gerust!

De-Week-2De-Week-3   De-Week-5

Wil jij ook een gave introductiecampagne voor een nieuw product, dienst of merk? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

TAGS
Content Creatie Publish Social media Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer