Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

VRHL Case

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze schat aan informatie?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.
 

De vraag.

MboRijnland vindt het belangrijk dat alle medewerkers goed op de hoogte zijn van privacyregelgeving. Zeker nu de nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van kracht is. Aan ons de taak om via een campagne intern awareness te creëren voor privacy en omgang met persoonsgegevens.
 

De oplossing.

OPVALLEN en nieuwsgierig maken. Dat deden wij door een groot hangslot te plaatsen om de koffiemachines van mboRijnland. Gelukkig zijn ze zo geplaatst, dat er nog wel koffie uit de apparaten kwam!

Interne-campagne-privacy-en-omgang-persoonsgegevens-hangslot-koffiemachien-1
 
Tegelijkertijd hingen de onderstaande posters door alle vestigingen van mboRijnland. Door het iconische hartje is direct duidelijk dat dit hoort bij de hangsloten op de koffiemachines.

Interne-campagne-privacy-en-omgang-persoonsgegevens-poster-1 Interne-campagne-privacy-en-omgang-persoonsgegevens-poster-2 Interne-campagne-privacy-en-omgang-persoonsgegevens-poster-3
 
En lagen deze koffietrays bij alle koffiemachines…

Interne-campagne-privacy-en-omgang-persoonsgegevens-koffietray
 
Naast dat we medewerkers naar intranet leiden voor meer informatie over privacy en omgang met persoonsgegevens, geven we ze verderop in de campagne ook direct tips.
Interne-campagne-privacy-en-omgang-persoonsgegevens-tissuebox-2 Interne-campagne-privacy-en-omgang-persoonsgegevens-tissuebox-1
 
Tot slot maakten we deze passende give-away: een webcamcover.

Webcamcover

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer