Hoe ver wil jij klikken?

Hoe ver wil jij klikken?

VRHL Case

Hoe trek je nieuw talent aan voor een accountantskantoor? Hoe val je op binnen alle vacatures? En hoe kunnen we video inzetten om dit voor elkaar te krijgen? Met deze vragen kwam onze klant Lansigt Accountants en Belastingadviseurs op de koffie. Uiteindelijk maakten we een hele gave interactieve video, passend bij hun huidige campagne ‘Hoe ver wil jij komen?’.

 

Een nieuw avontuur

Op de campagnesite nodigt Lansigt financieel talent dat op zoek is naar een mooie uitdaging uit om kennis te maken. Mensen die vérder willen komen. Een video inzetten om dit nieuwe talent aan te trekken is dan natuurlijk al een top idee, maar dit kon wat ons betreft nog een stap verder.

 

Interactieve video mét Analytics

Samen kwamen we al snel tot de conclusie dat een video waar je als kijker zelf beslist welke kant het verhaal op gaat veel meer betrokkenheid creëert dan een reguliere video. Je houdt de spanningsboog een stuk hoger met een interactieve video omdat de kijker ‘in control’ is. En het mooie is dat je exact kunt inzien welke kijker waar op klikt via Google Analytics.

hoofdmenu-vrhl

 

Ieder zijn eigen verhaal

Met gebruik van de animaties van de bestaande campagne kozen we voor drie kanten van het verhaal. We tonen de visie van een senior, een talent en een starter. Een vennoot, een gevorderd assistent accountant en iemand die net is begonnen bij Lansigt. Alledrie vertellen ze wat hun werk inhoudt én natuurlijk wat er zo leuk is aan werken bij Lansigt.

martin-vrhl

 

What’s next?

De kijker klikt op een persoon die hen aanspreekt en diegene stelt zich voor. Vervolgens kun je uit zeven onderwerpen kiezen waar zij iets over vertellen. Het leuke is dat de vertellers ook daadwerkelijk bij Lansigt werken, dat ze ons echt meenemen door het kantoor en dat er af en toe een collega in beeld loopt. Hierdoor blijft de video verrassend!

making-of-vrhl

 

The making of

We schreven het volledige script op basis van telefonische interviews met de drie werknemers van Lansigt. De opnames deden we in 2 dagen met behulp van een green screen en een steady cam, op de locaties van Lansigt. Tijdens het filmen kwamen de medewerkers nog met leuke suggesties, wat de video nòg gaver maakt. Het editen was vervolgens een flinke klus, maar wat zijn we trots op het eindresultaat!

 

Klik mee:

Bonus

Omdat een interactieve video (nog) niet op YouTube getoond kan worden, en je deze dan ook niet automatisch af kan laten spelen op bijvoorbeeld Facebook, maakten we ook drie korte video’s die Lansigt wél op Facebook kan delen. Meteen een leuke intro!

Ook zo’n gave video?

Benieuwd of een interactieve video ook iets voor jouw organisatie is? Heb je leuke ideeën waar je graag even over wilt sparren? Neem dan vrijblijvend contact op met onze video-specialisten!

TAGS
Interactieve video Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer