Hoe ver wil jij klikken?

Hoe ver wil jij klikken?

VRHL Case

Hoe trek je nieuw talent aan voor een accountantskantoor? Hoe val je op binnen alle vacatures? En hoe kunnen we video inzetten om dit voor elkaar te krijgen? Met deze vragen kwam onze klant Lansigt Accountants en Belastingadviseurs op de koffie. Uiteindelijk maakten we een hele gave interactieve video, passend bij hun huidige campagne ‘Hoe ver wil jij komen?’.

 

Een nieuw avontuur

Op de campagnesite nodigt Lansigt financieel talent dat op zoek is naar een mooie uitdaging uit om kennis te maken. Mensen die vérder willen komen. Een video inzetten om dit nieuwe talent aan te trekken is dan natuurlijk al een top idee, maar dit kon wat ons betreft nog een stap verder.

 

Interactieve video mét Analytics

Samen kwamen we al snel tot de conclusie dat een video waar je als kijker zelf beslist welke kant het verhaal op gaat veel meer betrokkenheid creëert dan een reguliere video. Je houdt de spanningsboog een stuk hoger met een interactieve video omdat de kijker ‘in control’ is. En het mooie is dat je exact kunt inzien welke kijker waar op klikt via Google Analytics.

hoofdmenu-vrhl

 

Ieder zijn eigen verhaal

Met gebruik van de animaties van de bestaande campagne kozen we voor drie kanten van het verhaal. We tonen de visie van een senior, een talent en een starter. Een vennoot, een gevorderd assistent accountant en iemand die net is begonnen bij Lansigt. Alledrie vertellen ze wat hun werk inhoudt én natuurlijk wat er zo leuk is aan werken bij Lansigt.

martin-vrhl

 

What’s next?

De kijker klikt op een persoon die hen aanspreekt en diegene stelt zich voor. Vervolgens kun je uit zeven onderwerpen kiezen waar zij iets over vertellen. Het leuke is dat de vertellers ook daadwerkelijk bij Lansigt werken, dat ze ons echt meenemen door het kantoor en dat er af en toe een collega in beeld loopt. Hierdoor blijft de video verrassend!

making-of-vrhl

 

The making of

We schreven het volledige script op basis van telefonische interviews met de drie werknemers van Lansigt. De opnames deden we in 2 dagen met behulp van een green screen en een steady cam, op de locaties van Lansigt. Tijdens het filmen kwamen de medewerkers nog met leuke suggesties, wat de video nòg gaver maakt. Het editen was vervolgens een flinke klus, maar wat zijn we trots op het eindresultaat!

 

Klik mee:

Bonus

Omdat een interactieve video (nog) niet op YouTube getoond kan worden, en je deze dan ook niet automatisch af kan laten spelen op bijvoorbeeld Facebook, maakten we ook drie korte video’s die Lansigt wél op Facebook kan delen. Meteen een leuke intro!

Ook zo’n gave video?

Benieuwd of een interactieve video ook iets voor jouw organisatie is? Heb je leuke ideeën waar je graag even over wilt sparren? Neem dan vrijblijvend contact op met onze video-specialisten!

TAGS
Interactieve video Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor MBO Luchtvaarttechniek een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer