Geen basis-site voor Basis

Geen basis-site voor Basis

VRHL Case

Basis Bedrijfshuisvesting is al ruim dertig jaar bedrijfsmakelaar in de randstad en gespecialiseerd in de verkoop en verhuur van commercieel onroerend goed. Met haar drie vestigingen in Leiden, Alphen aan den Rijn en Gouda is Basis marktleider in de regio. En als marktleider wil je natuurlijk een mooie, goedwerkende, zakelijke website met objecten die goed vindbaar zijn. Daarom klopte de bedrijfsmakelaar  bij VRHL Content en Creatie aan. Naast dit project verzorgen wij ook de vormgeving van het magazine Basis in Beeld.

 

Beginnen bij de basis

Om een website helemaal opnieuw te maken, begin je bij de essentie van het bedrijf. Wat wil je bereiken met je site? Waar wil je klanten bijna automatisch naartoe leiden? In het geval van Basis.nl zijn dit niet alleen de objecten die te huur en te koop zijn, maar zeker ook de contactmomenten met de makelaar. Het gaat er dan ook allereerst om dat de makelaar haar klant helpt met het vinden van de ideale bedrijfsruimte. Op basis hiervan maakten we een functioneel ontwerp: een lijst met wensen en de bijbehorende functionaliteiten.

 

Van a tot z

Na overleg met de klant over de invulling van deze wensen is VRHL’s online team direct aan de slag gegaan. Eerst met de wireframes (hoe de website in elkaar zit) en vervolgens met de ingevulde designs (hoe de website eruit ziet) die de klant zo intuïtief mogelijk naar de juiste informatie moet leiden. Voor deze frontend hielden we niet alleen rekening met de wensen van Basis zelf, maar vooral met de wensen van haar klanten: makkelijk vindbare objecten die ook per mail naar je toekomen. Dit vulden we aan met een strakkere vormgeving, responsive design, betere vindbaarheid en nieuwe content. Ook schreven we alle webteksten, uiteraard SEO-proof (= goed vindbaar in Google). Het CMS (= Content Management Systeem) van Basis.nl is volledig op maat gemaakt om precies te passen bij de wensen van Basis. Op het resultaat zijn we enorm trots:

objecten basis

 

Interactie-ontwerp

Het doel van de site is om interactie aan te gaan met de klant. Tijdens het beschrijven van de functionaliteiten en het uitwerken van alle pagina’s hebben we dan ook steeds gedacht: hoe kunnen we de klant bereiken en hoe kunnen we haar verder helpen? Met de zoekfunctionaliteit en de kaart op de homepagina kunnen bezoekers direct op zoek naar hun ideale nieuwe bedrijfsruimte. Bij ieder object staan vervolgens de contactgegevens van het kantoor dat hen een stap dichterbij kan helpen bij het betrekken van hun ideale bedrijfsruimte.

zoekfunctie basis

 

Een Basis-account

Bezoekers kunnen op Basis.nl ook een account aanmaken. Met een account kunnen zij interessante bedrijfsruimtes in hun favorieten opslaan en delen, zoekopdrachten bewaren en zich aanmelden voor de nieuwsbrief waarin ze op de hoogte worden gehouden van ontwikkelingen in de markt en nieuwe interessante bedrijfsruimtes ontvangen. Zo komen interessante objecten op de klant af, in plaats van dat ze hier continu actief naar op zoek moeten.

account op basis

 

Meer weten?

Bekijk de complete nieuwe website op Basis.nl. Wil jij de website van jouw bedrijf, dienst of product ook een make-over geven? Neem vrijblijvend contact op met onze projectmanager online Bianca Oppelaar: 0172-745709. Mailen mag ook!

TAGS
Concept Copy Design Online Ontwerp Vormgeving Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer