Even voorstellen: dit is Alphie Pepper

Even voorstellen: dit is Alphie Pepper

VRHL Case

Alphie Pepper is de welkomstrobot die u verder helpt in het gemeentehuis van Alphen aan den Rijn. Om de robot aan inwoners van Alphen aan den Rijn voor te stellen, mochten wij een mooie video maken.

 
Alphie Pepper is een receptie-assistent. Hij ondersteunt bij de ontvangst van bezoekers. Bezoekers die online een afspraak hebben gemaakt kunnen de robot begroeten met: “Hallo Alphie.” Hij draait dan zijn hoofd naar de bezoeker en zegt: “Goedendag, heeft u een afspraak?” Zo begint dan een kort gesprekje. De komende periode houdt de gemeente de ervaringen en reacties van bezoekers bij. Op basis daarvan worden de functies van Alphie uitgebreid met bijvoorbeeld informatie over actuele onderwerpen of evenementen.

 

Videoproductie Alphie Pepper

VRHL Content en Creatie verzorgde samen met VRHL Video zowel het script als de opnames en de montage van de video. Bekijk het resultaat hieronder:
 

 
Lees ook: Burgemeester Liesbeth Spies onthulde 13 maart 2018 robot Alphie Pepper in de ontvangsthal van het gemeentehuis.

TAGS
Alphen Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer