Eight gezond met diëtiste en Instagram fenomeen Iris

Eight gezond met diëtiste en Instagram fenomeen Iris

VRHL Case

Iris de Goede, bekend van @fitmetiris, is pas 22 jaar, maar nu al Diëtiste, Lifestyle Coach en heel populair op Instagram. Binnenkort opent ze haar eigen diëtistenpraktijk én lanceert ze haar blog Fitmetiris.com. Voor Grand Café Eight bedacht Iris twee heerlijke healthy gerechten. Hoog tijd om deze energieke levensgenieter beter te leren kennen!

 

Passie voor voeding en sport

“Mijn interesse in voeding en sport heb ik al sinds ik jong ben. Ik las er veel over, voetbalde, deed sportklas op de middelbare school en had een leuke gymleraar die veel van voeding wist. Zo groeide mijn interesse en ben ik ‘Voeding en Diëtetiek’ op de Haagse Hogeschool gaan studeren.”

Fit met Iris

 

Van een ziek naar een gezond lichaam

“Maar tijdens mijn studie kwam ik erachter dat ik PCOS heb, een verstoring van de vrouwelijke hormoonhuishouding, en dat ik daarbij ook een zwakke lever heb. Ik had last van acne, haaruitval, moodswings, hypo’s en extreme vermoeidheid. Maar ik liet me niet uit het veld slaan en gooide mijn levensstijl helemaal om. Door mijn voeding aan te passen, effectief te sporten en stressreductie heb ik nu bijna geen last meer van PCOS. Ik ben van een ziek naar een gezond lichaam gegaan en barst nu juist van de energie.”

 

Nieuwe lifestyle

“Vroeger at ik veel zuivel, maar ik merkte dat mijn huid dat niet zo fijn vond. Daarom eet ik het nu minder. Vlees eet ik ook zo min mogelijk. Als ik het eet, is het een smaakvol en goed stukje biologisch vlees. Wat ik sinds mijn nieuwe lifestyle juist meer ben gaan eten, is groente. In alle kleuren van de regenboog! Qua drinken maak ik nu het liefst een grote karaf ‘infused’ water met munt, basilicum, citroen of sinaasappel erin. Dat hydrateert meer dan alleen water én is niet zo saai. Ik ben erachter gekomen dat als je voeding voor je laat werken in plaats van tegen je, je zoveel meer kunt bereiken.”

 

Inspireren en motiveren

“Om mezelf van andere diëtisten te onderscheiden, heb ik anderhalf jaar geleden de naam @fitmetiris bedacht en van mijn Instagramaccount mijn online portfolio gemaakt. Ik wil laten zien wat ik doe en anderen inspireren en motiveren om lief te zijn voor hun lichaam. Dat heeft goed uitgepakt. Ik krijg er elke dag nieuwe volgers bij, word gevraagd om voor andere sites te schrijven, mag gratis naar leuke evenementen en ben via social media in contact gekomen met Eight waar ik nu twee recepten voor mag bedenken. Heel leuk!”

Grand Café Eight

 

Bezig bijtje

“Het allerleukste vind ik het om mensen te helpen. Dus ik dacht: ik ga lekker voor mezelf beginnen. In de sportschool waar ik sport en lesgeef, kan ik een eigen ruimte huren. Vanaf september wil ik daar een aantal dagen per week cliënten gaan begeleiden. Daarnaast blijf ik workshops, lezingen en personal training geven. En dat combineer ik natuurlijk ook met mijn blog en social media. Ja, ik moet goed gaan plannen!”

 

Inspannende ontspanning

“Sporten zie ik als inspannende ontspanning. Met twee krachttrainingen en een yogales per week blijf ik in balans. Ik doe ook aan wielrennen en wandelen, gewoon gezellig met vriendinnen. Bijkletsen en bewegen is echt een goede combinatie. Naast zelf sporten geef ik ook personal training en groepslessen bij Sport2Bfit in Hazerswoude-Rijndijk. In mijn HIT-les (high intensity training) geef je in een half uur alles wat je hebt. Omdat de intensiteit hoog is en je hartslag hierbij heel hoog wordt, heb je een flink ‘afterburn’ effect. Dat betekent dat je ook nog calorieën verbrandt als je na de training op de bank zit. Handig!”

 

The rainbow salad

“Voor de lunchkaart van Eight heb ik een gezonde salade bedacht met alle kleuren van de regenboog: bietjes, veldsla, appel, paprika, geitenkaas, walnoten, dadels, hennepzaad, kiemen en een dressing van olijfolie en balsamicoazijn. Ik ben gek op bietjes! Ze zijn heerlijk zoet en zitten vol antioxidanten, complexe koolhydraten en vezels. De rode kleur is net zo krachtig als de groente zelf. Het is belangrijk om veel verschillende kleuren groente en fruit binnen te krijgen. Vandaar deze rainbow-salad. Kiemen zijn overigens microplantjes vol met krachtige voedingstoffen én ze helpen met het verteren van de maaltijd. En heel fijn: deze salade is super smaakvol en bevat weinig allergenen zoals gluten en lactose (wel noten). Tevens heb je door de uitgebalanceerde samenstelling en de nutriënten in de juiste verhouding ook geen energiedip na de lunch. Zo kun je weer fit aan het werk. Win-win dus! Daarnaast leveren de walnoten en hennepzaad essentiële amino- en vetzuren voor een goede hersenfunctie en geven ze een lekkere bite! Voor de dinerkaart ben ik ook een bijzondere veggieburger aan het bedenken. Daarover binnenkort meer.”

Grand Café Eight

 

Nieuwe blog: Fitmetiris.com

“Ik ben nu druk met Fitmetiris.com en heb al veel blogs geschreven. Er komen berichten op over voeding, sport, PCOS en mijn praktijk, maar ik ga ook lekkere recepten en inspirerende workouts delen. En elke vrijdag wil ik een dagboek online plaatsen met alles wat ik die week heb gedaan. Ik merk op Instagram dat mensen dat leuk en inspirerend vinden om te zien. En daar doe ik het voor: zoveel mogelijk mensen inspireren en motiveren!”

 

Social influencers

Niet alleen Iris, ook veel andere bloggers en vloggers zijn bekend via social media als Instagram, Facebook en YouTube. De invloed van die social influencers wordt steeds groter. Zo gaan Iris’ volgers bijvoorbeeld echt met haar geposte recepten aan de slag en raken ze geïnspireerd door de producten die zij gebruikt. Je kunt social influencers dus goed inzetten om jouw merk of bedrijf onder een groot publiek onder de aandacht te brengen. Hoe je een social influencer wordt? Iris vertelt hoe zij aan haar 19.000 volgers komt:

“Interactie is belangrijk. Ik stel veel vragen, zoals ‘Wat gaan jullie vandaag doen?’ of ‘Hebben jullie nog tips?’ Hier reageren mijn volgers op, waar ik vervolgens ook weer op reageer. Die engagement is heel belangrijk. Om meer volgers te krijgen en ze beter te leren kennen. Ik denk ook goed na over relevante hashtags om door mijn doelgroep gevonden te worden. Daarnaast is het belangrijk om jezelf te zijn én eerlijk te blijven. Ik geef veel tips zodat ze ook van mijn posts kunnen leren. En tot slot schrijf ik voor bekende sites als Fitdutchies en Cosmopolitan, waardoor hun bezoekers mij leren kennen en mij ook gaan volgen.”

 
Wil jij een social influencer inzetten om jouw doelgroep te bereiken? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!

TAGS
Copy interview Online Redactie social influencer Social media

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor MBO Luchtvaarttechniek een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer