Een goed ambachtelijk verhaal

Een goed ambachtelijk verhaal

VRHL Case

Hoe zorgen we voor een sterk imago van ons ambacht bij de consument? Hoe positioneren we de ambachtelijke bakker als kennisspecialist, als lokale smaakheld? Hoe zorgen we ervoor dat de bakkerijen zélf aan de slag gaan hiermee? Met deze vragen kwam de gloednieuwe stichting Ambachtelijke Bakkerij in 2014 bij ons. En nu, drie jaar later, verzorgen we nog steeds wekelijks social media content, de nieuwsbrief en de vormgeving van het magazine Bakwerk.

VRHL gaf de stichting strategisch advies en verzorgde de communicatie omtrent de introductie van de nieuwe stichting met de campagne: ‘de ambachtelijke (banket) bakker heeft een beter verhaal’. Daarnaast ontwikkelden wij de corporate identity en de website en bedachten wij het magazine Bakwerk. We ondersteunen de stichting dagelijks met het up-to-date houden van hun website, het schrijven van nieuwe content, het versturen van de wekelijkse e-mailnieuwsbrief naar de leden en het volledig uit handen nemen van de social media. Leontien Zijlaard van Moorsel is ambassadeur van de SAB. Zij heeft als oprichter van Het Leontienhuis (dat mensen met eetstoornissen helpt) een goed verhaal over gezonde voeding.

 

Bakwerk

Het magazine Bakwerk verschijnt vier keer per jaar en staat boordevol overheerlijke recepten, informatie over opleidingen en cursussen, trends op brood- en banketgebied en wetenswaardigheden op het gebied van brood, banket en chocolade. Bakkerijen kunnen het magazine online downloaden of bestellen om in hun eigen winkel mee te geven aan klanten.

bakwerk12

 

Website

De website geeft (banket)bakkers veel handige informatie die zij op social media kunnen delen met hun klanten, zoals weetjes, filmpjes en nieuwtjes.

 

Miss Oliebol

Sinds 2014 organiseren we de Miss Oliebol verkiezing, samen met de radiozender 100%NL. Hierbij kan iedereen op zijn of haar favoriete oliebollenverkoopster stemmen. 100%NL maakt uiteindelijk bekend wie de winnares is.

Oliebol_flyer

 

Social Media

Daarnaast posten onze copywriters wekelijk interessante en informatieve content op de website, in de nieuwsbrief en op social media zoals Facebook en Twitter.

SAB Facebook

 

Werkt het?

Ja! Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook groeit nog steeds. De nieuwsbrief wordt wekelijks gemiddeld door 30-35% van de in totaal 1600 nieuwsbriefleden geopend. Het aantal websitebezoekers groeit en het magazine Bakwerk is razend populair. Daarnaast hebben leden van de stichting aangegeven erg tevreden te zijn met alles wat hen via de SAB aangeboden wordt.

TAGS
Campagne Content Creatie Online Social media Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor MBO Luchtvaarttechniek een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer