Een goed ambachtelijk verhaal

Een goed ambachtelijk verhaal

VRHL Case

Hoe zorgen we voor een sterk imago van ons ambacht bij de consument? Hoe positioneren we de ambachtelijke bakker als kennisspecialist, als lokale smaakheld? Hoe zorgen we ervoor dat de bakkerijen zélf aan de slag gaan hiermee? Met deze vragen kwam de gloednieuwe stichting Ambachtelijke Bakkerij in 2014 bij ons. En nu, drie jaar later, verzorgen we nog steeds wekelijks social media content, de nieuwsbrief en de vormgeving van het magazine Bakwerk.

VRHL gaf de stichting strategisch advies en verzorgde de communicatie omtrent de introductie van de nieuwe stichting met de campagne: ‘de ambachtelijke (banket) bakker heeft een beter verhaal’. Daarnaast ontwikkelden wij de corporate identity en de website en bedachten wij het magazine Bakwerk. We ondersteunen de stichting dagelijks met het up-to-date houden van hun website, het schrijven van nieuwe content, het versturen van de wekelijkse e-mailnieuwsbrief naar de leden en het volledig uit handen nemen van de social media. Leontien Zijlaard van Moorsel is ambassadeur van de SAB. Zij heeft als oprichter van Het Leontienhuis (dat mensen met eetstoornissen helpt) een goed verhaal over gezonde voeding.

 

Bakwerk

Het magazine Bakwerk verschijnt vier keer per jaar en staat boordevol overheerlijke recepten, informatie over opleidingen en cursussen, trends op brood- en banketgebied en wetenswaardigheden op het gebied van brood, banket en chocolade. Bakkerijen kunnen het magazine online downloaden of bestellen om in hun eigen winkel mee te geven aan klanten.

bakwerk12

 

Website

De website geeft (banket)bakkers veel handige informatie die zij op social media kunnen delen met hun klanten, zoals weetjes, filmpjes en nieuwtjes.

 

Miss Oliebol

Sinds 2014 organiseren we de Miss Oliebol verkiezing, samen met de radiozender 100%NL. Hierbij kan iedereen op zijn of haar favoriete oliebollenverkoopster stemmen. 100%NL maakt uiteindelijk bekend wie de winnares is.

Oliebol_flyer

 

Social Media

Daarnaast posten onze copywriters wekelijk interessante en informatieve content op de website, in de nieuwsbrief en op social media zoals Facebook en Twitter.

SAB Facebook

 

Werkt het?

Ja! Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook groeit nog steeds. De nieuwsbrief wordt wekelijks gemiddeld door 30-35% van de in totaal 1600 nieuwsbriefleden geopend. Het aantal websitebezoekers groeit en het magazine Bakwerk is razend populair. Daarnaast hebben leden van de stichting aangegeven erg tevreden te zijn met alles wat hen via de SAB aangeboden wordt.

TAGS
Campagne Content Creatie Online Social media Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer