Duurzaam logo voor gemeente Kaag en Braassem

Duurzaam logo voor gemeente Kaag en Braassem

VRHL Case

De gemeente Kaag en Braassem ligt middenin het Groene Hart in de provincie Zuid-Holland. Omdat Kaag en Braassem druk bezig is een zo duurzaam mogelijke gemeente te worden, vroeg de gemeente ons om een icoon en logo te ontwikkelen, gebaseerd op het duurzaamheidslogo van de gemeente Alphen aan den Rijn. VRHL’s vormgevers gingen direct aan de slag!

 

Duurzaamheid is belangrijk

Zowel voor de gemeente Kaag en Braassem als de bedrijven en de inwoners. Maar vooral voor het milieu en de natuur. Daarom ontwikkelt een duurzaamheidsplatform ideeën op het gebied van duurzaamheid, zoals slimme manieren voor de opwekking van energie, energiebesparing in woningen en bedrijven, oplossingen voor hergebruik van materialen en alle andere duurzame ideeën. Het platform adviseert vervolgens de gemeente Kaag en Braassem over initiatieven die bijdragen aan een energieneutrale gemeente.

 

De opdracht

De gemeente Kaag en Braassem wil net als de gemeente Alphen aan den Rijn duurzaamheid uitstralen en daarom hetzelfde logo en duurzaamheidsicoon doorvoeren. Na goedkeuring van de gemeente Alphen aan den Rijn hebben onze vormgevers op basis van het Alphense logo een logo en icoon voor de gemeente Kaag en Braassem ontworpen. Daarbij komen het water, het groen en de molens als herkenning terug. Dit is het resultaat:

Logo ontwerpen Kaag en Braassem-4
Vormgeving logo
Vormgeving icoon
Logo Kaag en Braassem vormgeven

 

Wil jij ook een nieuw logo of icoon laten ontwerpen? Onze accountmanagers helpen je graag verder!

TAGS
Creatie Logo Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer