Wij zijn ondersteboven van de Collegebundel

Wij zijn ondersteboven van de Collegebundel

VRHL Case

Iedere rechtenstudent kent de Collegebundel van Wolters Kluwer: de meest geliefde én meest gebruikte wettenbundel. Onmisbaar tijdens de studie! Jaarlijks komt er een nieuwe versie op de markt. Om de wettenbundel goed onder de aandacht te brengen bij (aankomende) rechtenstudenten, voeren wij al een aantal jaar fanatiek campagne. Ook dit jaar was dit weer een waar (contentmarketing)feestje!

 

Meest geliefd. Meest gebruikt.

Wolters Kluwer biedt up-to-date informatie, software en tools aan juridische en fiscale (pre-)professionals. We hebben de Collegebundel van Wolters Kluwer de afgelopen jaren neergezet als een love brand, een geliefd merk. De campagne Meest geliefd. Meest gebruikt. voerden we ook dit jaar door. En hoe!

Collegebundel packshot

 

Doel van de campagne

Het primaire doel van de campagne is natuurlijk zoveel mogelijk Collegebundels verkopen. Ook introduceren we Wolters Kluwer als een ‘brand for live’. Ook ná de rechtenstudie blijft Wolters Kluwer dé informatiedienstverlener voor juridische professionals met uitgaves als Navigator en Tekst & Commentaar.

 

Studenten spelen de hoofdrol

Rechtenstudenten spelen ieder jaar de hoofdrol in de promotiecampagne. Voor de campagne van dit jaar fotografeerden we drie rechtenstudenten uit Leiden, Maastricht en ’s-Hertogenbosch. Dit deden wij op de locaties waar zij studeren: in de bibliotheek, in de collegezaal of in een studentenhuis. De foto’s van de studenten kwamen terug in het POS-materiaal voor de studiestores (denk hierbij aan roll-up banners en posters), in advertenties, in banners en in de Facebook-header. VRHL verzorgde de vormgeving van de uitingen, geheel in lijn met de internationale brand guide van Wolters Kluwer.

Collegebundel van Wolters Kluwer

 

Social media speelt belangrijke rol

Social media speelt altijd een belangrijke rol gedurende de promotiecampagne. Op Facebook hebben we de afgelopen jaren een behoorlijke fanbase en daarmee een flink bereik opgebouwd. Ook Instagram speelt een belangrijke rol. De Collegebundel is onder rechtenstudenten erg geliefd. Uit de reacties op social media blijkt dat studenten echt een band hebben met hun Collegebundel. Gedurende de zomer maakten wij relevante en interessante content (zowel copy als visuals) voor Facebook en Instagram.

Collegebundel Facebook

Collegebundel Facebook

 

Activaties voor gegevens

Dit jaar zijn voor het eerst activaties op Facebook ingezet: studenten doen een korte quiz, voeren een aantal gegevens in (zoals naam, mailadres en studiejaar) en maken kans op bijvoorbeeld een mini-Collegebundel (met post-its) of een Herschel Supply rugzak. Met deze online activaties verzamelt Wolters Kluwer persoonlijke gegevens over (potentiële) rechtenstudenten en kan hen op die manier gedurende hun gehele rechtenstudie en carrière daarna blijven voorzien van relevante (social media) content.

Collegebundel van Wolters Kluwer

 

Snapchat takeover

Dit jaar deden we een pilot met Snapchat: een social medium dat volop gebruikt wordt door de doelgroep van de Collegebundel. De drie studenten die we fotografeerden voor de uitingen in de campagne, namen eind augustus om de beurt twee dagen het Snapchat-account van de Collegebundel over. Tijdens de Snapchat takeover, die werd aangekondigd met een persoonlijke video op Facebook, vertelden Prishella, Sadaf en Stephen alles over hun studie, hun studentenstad en de Collegebundel van Wolters Kluwer. Dit deden zij via snaps die zij in een ‘verhaal’ plaatsten. Een ‘verhaal’ op Snapchat is 24 uur zichtbaar.

 

 

In een paar dagen tijd steeg het aantal volgers van het kersverse Snapchat-account flink. Prishella, Sadaf en Stephen namen in hun ‘snaps’ de link www.collegebundelsnaps.nl op en gaven aan dat studenten de Collegebundel via deze url konden bestellen. Zo konden we zien dat we ook conversie uit de Snapchat-takeover haalden. Het leuke aan deze manier van content maken is, is dat de content door studenten (de doelgroep) zelf gemaakt is. Het is authentiek!

 

Collegebundel Snapchat Collegebundel Snapchat Collegebundel Snapchat Collegebundel Snapchat Collegebundel Snapchat Collegebundel Snapchat

 

 

Interactieve video met advocaat

Jaarlijks maken we video’s met studenten, professionals en studenten die enthousiast vertellen over de bundel. Dit jaar maakten we een interactieve video met Marije Louisse, advocaat bij Loyens & Loeff. In de video vertelt Marije over haar werk, haar studententijd met de Collegebundel en over de producten van Wolters Kluwer die ze nu gebruikt als professional. De (aankomend) rechtenstudent zit bij deze interactieve video achter het stuur: hij of zij bepaalt zelf wat Marije vertelt. Benieuwd? Ervaar het zelf!

 

 

 

Ondersteboven van de Collegebundel


Een ludieke video maakten we met advocaat Tim de Greve van advocatenkantoor Stibbe. Tim de Greve is ondersteboven van de Collegebundel en bewees dit met een vlucht in een aerobatic vliegtuig. Lees ook het interview met Tim!

 

 

Denk jij nu: ‘Dat wil ik ook!’

Wil jij op net zo’n gave en opvallende manier campagne voeren als de Collegebundel van Wolters Kluwer? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

 

Denk jij nu: ‘Dat wil ik ook!’

Wil jij op net zo’n gave en opvallende manier campagne voeren als de Collegebundel van Wolters Kluwer? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

TAGS
Collegebundel Copy Creatie Online Redactie Social Video

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor MBO Luchtvaarttechniek een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer