Coloplast verzamelt persoonsgegevens via radiospots

Coloplast verzamelt persoonsgegevens via radiospots

VRHL Case

Tot voor kort was bij Coloplast maar de helft van de mensen in Nederland met incontinentieproblemen bekend. Terwijl ze zoveel meer mensen zouden kunnen helpen met passende producten en informatie, als ze eens wisten wie er nu precies last heeft van incontentieproblemen. Om daar achter te komen, vroeg Coloplast ons om een goede campagne te bedenken. En dat deden we!

 

Coloplast

Coloplast is er voor iedereen met urologische en continentieproblemen en houdt zich bezig met stomazorg, continentiezorg, wond- en huidverzorging en urologie. Ze zijn actief over de hele wereld en hebben meer dan 11.000 werknemers in dienst.

 

Magazine ‘Samen leven’

Om mensen met incontinentieproblemen te steunen, maakten we een magazine met informatie over Coloplast, darmen, stoma’s en meer, maar hierin staan ook interviews met patiënten en medewerkers in de zorg. Behalve het tijdloze ontwerp van dit magazine, verzorgden wij ook de vormgeving, redactie en het drukwerk van Samen leven.

 

Tafeldisplays

Onderstaande tafeldisplays lagen bij diverse zorginstanties, zodat geïnteresseerden een magazine of antwoordkaartje mee konden pakken. We verzorgden de vormgeving van zowel de tafeldisplay als het antwoordkaartje.

 

Radiospots

Om de oudere generatie in Nederland te bereiken, bedachten we drie radiospots die op lokale radiozenders door heel Nederland te horen zijn geweest. We verzorgden de scripts en opnames van de radiospots. Klik op de icoontjes hieronder om de radiospots te beluisteren:

Record audio or upload mp3 >>

Audio and voice recording >>

Record music with Vocaroo >>

 

Landingspage

We ontwierpen een landingspage genaamd Ikwilhetwelweten.nl, waar mensen naar aanleiding van de radiospot, het magazine of de tafeldisplay naar toe geleid werden. Passend bij Coloplast en zo simpel mogelijk, zodat het laagdrempelig was om je gegevens in te vullen.

 

Facebook advertising

Om ook online aanwezig te zijn, bedachten we voor Facebook een aantal pakkende advertentieteksten en -beelden:

 

Het resultaat

Honderden ingevulde formulieren via Ikwilhetwelweten.nl. Stuk voor stuk mensen die Coloplast nu nog beter kan helpen. Een geweldig resultaat!

 

Wil jij ook gegevens binnenhalen van je doelgroep?

Bel ons op, wij denken graag met je mee. Ook met betrekking tot de regels van de nieuwe privacywetgeving!

TAGS
Campagne facebook advertising landingpage radiospot tafeldisplay

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer