Coloplast verzamelt persoonsgegevens via radiospots

Tot voor kort was bij Coloplast maar de helft van de mensen in Nederland met incontinentieproblemen bekend. Terwijl ze zoveel meer mensen zouden kunnen helpen met passende producten en informatie, als ze eens wisten wie er nu precies last heeft van incontentieproblemen. Om daar achter te komen, vroeg Coloplast ons om een goede campagne te bedenken. En dat deden we!

Coloplast

Coloplast is er voor iedereen met urologische en continentieproblemen en houdt zich bezig met stomazorg, continentiezorg, wond- en huidverzorging en urologie. Ze zijn actief over de hele wereld en hebben meer dan 11.000 werknemers in dienst.

Magazine ‘Samen leven’

Om mensen met incontinentieproblemen te steunen, maakten we een magazine met informatie over Coloplast, darmen, stoma’s en meer, maar hierin staan ook interviews met patiënten en medewerkers in de zorg. Behalve het tijdloze ontwerp van dit magazine, verzorgden wij ook de vormgeving, redactie en het drukwerk van Samen leven.

Tafeldisplays

Onderstaande tafeldisplays lagen bij diverse zorginstanties, zodat geïnteresseerden een magazine of antwoordkaartje mee konden pakken. We verzorgden de vormgeving van zowel de tafeldisplay als het antwoordkaartje.

Radiospots

Om de oudere generatie in Nederland te bereiken, bedachten we twee radiospots die op lokale radiozenders door heel Nederland te horen zijn geweest. We verzorgden de scripts en opnames van de radiospots. Klik op de icoontjes hieronder om de radiospots te beluisteren:

Landingspage

We ontwierpen een landingspage genaamd Ikwilhetwelweten.nl, waar mensen naar aanleiding van de radiospot, het magazine of de tafeldisplay naar toe geleid werden. Passend bij Coloplast en zo simpel mogelijk, zodat het laagdrempelig was om je gegevens in te vullen.

coloplast-leadgeneratie-campagne-ik-wil-het-wel-weten-landingspagina

Facebook advertising

Om ook online aanwezig te zijn, bedachten we voor Facebook een aantal pakkende advertentieteksten en -beelden:

Het resultaat

Honderden ingevulde formulieren via de campagnewebsite Ikwilhetwelweten.nl. Stuk voor stuk mensen die Coloplast nu nog beter kan helpen. Een geweldig resultaat!

Wil jij ook gegevens binnenhalen van je doelgroep?

Bel ons op, wij denken graag met je mee. Ook met betrekking tot de regels van de nieuwe privacywetgeving!