Coloplast verzamelt persoonsgegevens via radiospots

Coloplast verzamelt persoonsgegevens via radiospots

VRHL Case

Tot voor kort was bij Coloplast maar de helft van de mensen in Nederland met incontinentieproblemen bekend. Terwijl ze zoveel meer mensen zouden kunnen helpen met passende producten en informatie, als ze eens wisten wie er nu precies last heeft van incontentieproblemen. Om daar achter te komen, vroeg Coloplast ons om een goede campagne te bedenken. En dat deden we!

 

Coloplast

Coloplast is er voor iedereen met urologische en continentieproblemen en houdt zich bezig met stomazorg, continentiezorg, wond- en huidverzorging en urologie. Ze zijn actief over de hele wereld en hebben meer dan 11.000 werknemers in dienst.

 

Magazine ‘Samen leven’

Om mensen met incontinentieproblemen te steunen, maakten we een magazine met informatie over Coloplast, darmen, stoma’s en meer, maar hierin staan ook interviews met patiënten en medewerkers in de zorg. Behalve het tijdloze ontwerp van dit magazine, verzorgden wij ook de vormgeving, redactie en het drukwerk van Samen leven.

 

Tafeldisplays

Onderstaande tafeldisplays lagen bij diverse zorginstanties, zodat geïnteresseerden een magazine of antwoordkaartje mee konden pakken. We verzorgden de vormgeving van zowel de tafeldisplay als het antwoordkaartje.

 

Radiospots

Om de oudere generatie in Nederland te bereiken, bedachten we drie radiospots die op lokale radiozenders door heel Nederland te horen zijn geweest. We verzorgden de scripts en opnames van de radiospots. Klik op de icoontjes hieronder om de radiospots te beluisteren:

Record audio or upload mp3 >>

Audio and voice recording >>

Record music with Vocaroo >>

 

Landingspage

We ontwierpen een landingspage genaamd Ikwilhetwelweten.nl, waar mensen naar aanleiding van de radiospot, het magazine of de tafeldisplay naar toe geleid werden. Passend bij Coloplast en zo simpel mogelijk, zodat het laagdrempelig was om je gegevens in te vullen.

 

Facebook advertising

Om ook online aanwezig te zijn, bedachten we voor Facebook een aantal pakkende advertentieteksten en -beelden:

 

Het resultaat

Honderden ingevulde formulieren via Ikwilhetwelweten.nl. Stuk voor stuk mensen die Coloplast nu nog beter kan helpen. Een geweldig resultaat!

 

Wil jij ook gegevens binnenhalen van je doelgroep?

Bel ons op, wij denken graag met je mee. Ook met betrekking tot de regels van de nieuwe privacywetgeving!

TAGS
Campagne facebook advertising landingpage radiospot tafeldisplay

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer