Campagne BSL

Campagne BSL

VRHL Case

Bohn Stafleu van Loghum (afgekort BSL) ondersteunt studenten, professionals en bestuurders in de gezondheidszorg met betrouwbare Nederlandstalige vakinformatie, educatieve uitgaven en diensten voor opleiding en beroepsuitoefening. Via de webshop verkoopt BSL boeken, vakbladen, e-learnings en andere producten aan deze professionals. Om BSL’s vierdaagse kortingsactie te promoten, zette VRHL Social een Facebook advertising campagne op en maakte VRHL Creatie een header voor op de website.

 

Facebook advertising campagne

Voor Facebook bedachten onze social specialisten een gerichte campagne met als doel: zoveel mogelijk websitebezoekers en zoveel mogelijk boeken verkopen! We hebben onder meer een carrousel-advertentie ingezet: hierbij zien Facebookgebruikers vijf afbeeldingen waar zij doorheen kunnen sliden als ze de advertentie in hun nieuwsoverzicht voorbij zien komen. We hebben meerdere carrousel-advertenties ingezet, gericht op verschillende doelgroepen. Dagelijks monitorden we de resultaten en stuurden – in overleg met BSL – bij waar nodig. Behalve het instellen van de advertentie schreven we ook de teksten, maakten we de foto’s en verzorgden we de vormgeving.

BSL-webshop-3

 

Website header

Om de 4-daagse kortingsactie ook op de website naar voren te laten komen, maakte onze vormgever een mooie header voor op de website:

BSL-webshop-1

 

Ook een Facebook advertising campagne?

Wil jij ook een campagne op Facebook? Bel of mail ons even, dan helpen we je verder!

TAGS
advertising Campagne Creatie Facebook header muismat Redactie Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer