Uw ambachtelijke bakker natuurlijk!

Uw ambachtelijke bakker natuurlijk!

VRHL Case

In Nederland zijn elke nacht honderden ambachtelijke brood- en banketbakkers actief. Als de meeste mensen zich nog een keer omdraaien, halen zij hun eerste broden uit de oven en bereiden zich voor op de nieuwe dag. Na een nacht hard werken presenteren bakkers ’s ochtends vol trots hun kraakverse broden boordevol gezonde ingrediënten en de mooiste taartjes.

Om ambachtelijke bakkers in Nederland te promoten, is de landelijke campagne ‘Uw ambachtelijke bakker natuurlijk!’ in het leven geroepen. Deze campagne is een initiatief van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging. Om de ambachtelijke bakker en zijn overheerlijke producten landelijk meer bekendheid te geven, hebben zij VRHL Content en Creatie ingeschakeld.

 

Social media

VRHL Copy en Redactie ging aan de slag met een contentstrategie, bedacht leuke winacties, promootte de nieuwe Facebookpagina én schrijft nu wekelijks social media posts met tips, nieuwtjes en weetjes over de ambachtelijke bakker en zijn producten.

 

 

Facebook advertising

Om de social media posts hierboven zoveel mogelijk bereik te geven én de Facebookpagina zelf te promoten, maken we ook gebruik van Facebook advertising. Onderstaande advertentie heeft bijvoorbeeld een paar dagen gedraaid en behoorlijk wat ‘pagina-vind-ik-leuks’ opgeleverd. En daar doen we het voor!

 

Posters door heel Nederland

Behalve de Facebookpagina en het beheer van de website, verzorgde VRHL Creatie de vormgeving van onderstaande gave poster met ambassadrice Leontien Zijlaard-van Moorsel. Deze was in diverse abri’s, verspreid door het hele land, te bewonderen.

 

Wil jij dit ook?

Kun jij ook wel wat hulp gebruiken bij het uitzetten van een goede contentstrategie, boosten van jouw Facebookpagina of bedenken van leuke social media posts? Neem contact met ons op!

TAGS
billboard contentstrategie Copy Creatie facebook advertising poster posts Redactie Social media

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer