Uw ambachtelijke bakker natuurlijk!

Uw ambachtelijke bakker natuurlijk!

VRHL Case

In Nederland zijn elke nacht honderden ambachtelijke brood- en banketbakkers actief. Als de meeste mensen zich nog een keer omdraaien, halen zij hun eerste broden uit de oven en bereiden zich voor op de nieuwe dag. Na een nacht hard werken presenteren bakkers ’s ochtends vol trots hun kraakverse broden boordevol gezonde ingrediënten en de mooiste taartjes.

Om ambachtelijke bakkers in Nederland te promoten, is de landelijke campagne ‘Uw ambachtelijke bakker natuurlijk!’ in het leven geroepen. Deze campagne is een initiatief van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging. Om de ambachtelijke bakker en zijn overheerlijke producten landelijk meer bekendheid te geven, hebben zij VRHL Content en Creatie ingeschakeld.

 

Social media

VRHL Copy en Redactie ging aan de slag met een contentstrategie, bedacht leuke winacties, promootte de nieuwe Facebookpagina én schrijft nu wekelijks social media posts met tips, nieuwtjes en weetjes over de ambachtelijke bakker en zijn producten.

 

 

Facebook advertising

Om de social media posts hierboven zoveel mogelijk bereik te geven én de Facebookpagina zelf te promoten, maken we ook gebruik van Facebook advertising. Onderstaande advertentie heeft bijvoorbeeld een paar dagen gedraaid en behoorlijk wat ‘pagina-vind-ik-leuks’ opgeleverd. En daar doen we het voor!

 

Posters door heel Nederland

Behalve de Facebookpagina en het beheer van de website, verzorgde VRHL Creatie de vormgeving van onderstaande gave poster met ambassadrice Leontien Zijlaard-van Moorsel. Deze was in diverse abri’s, verspreid door het hele land, te bewonderen.

 

Wil jij dit ook?

Kun jij ook wel wat hulp gebruiken bij het uitzetten van een goede contentstrategie, boosten van jouw Facebookpagina of bedenken van leuke social media posts? Neem contact met ons op!

TAGS
billboard contentstrategie Copy Creatie facebook advertising poster posts Redactie Social media

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer