Dit vinden wij ervan

Dit vinden wij ervan

Vacature: Creatieve Contentmanager (32-40 uur)

Ben jij het liefst de hele dag online, verslaafd aan social media, kun jij heel goed schrijven én ben je op zoek naar een baan bij het leukste bureau van Alphen aan den Rijn en omstreken? Dan wij zijn op zoek naar jou! VRHL Content en Creatie zoekt een enthousiaste en ambitieuze contentmanager.

Lees meer

VRHLtjes voor het slapen gaan: Aflevering 1 – Branded content

Onze stagiaire Myrthe neemt je de komende weken mee in de wondere wereld van online marketing. Dat doet ze aan de hand van korte animaties: de VRHLtjes voor het slapen gaan. Vandaag vertelt ze over branded content en hoe jij het in kan zetten voor jouw bedrijf. Kijken dus!

Lees meer

Help! Hoe pas ik bedrijfsgegevens aan in Google?

Google Mijn Bedrijf heeft altijd problemen gehad met het betrokken houden van bedrijfseigenaren bij het platform. Nadat een locatie geverifieerd is, wordt er zelden ingelogd of naar gekeken, met het risico voor zowel Google als het bedrijf dat data niet up-to-date is. Google heeft daarom deze zomer het platform verbeterd.

Lees meer

Instagram of Snapchat voor jouw bedrijf?

Je wilt je bedrijf op een hippe, visuele manier op de kaart zetten: kies je dan voor Instagram of Snapchat? Met de komst van Instagram Stories lijkt dat verschil niet meer zo groot. Toch zijn er verschillen en wij leggen ze uit!

Lees meer

VRHL Video produceert kinderserie Starz voor Telekids

Sinds deze week is de kinderserie Starz voor het eerst op televisie te zien. VRHL Video werkte samen met verschillende partijen aan een uniek concept voor kleine kinderen vanaf 3 jaar. De nieuwe serie omvat acht afleveringen en is te zien op RTL Telekids Mini’s.

Lees meer

Jackson’s vlog #1

Jackson, onze geweldige kantoorhond, heeft een vlog gemaakt. Bekijk 'm snel!

Lees meer

Uitgevers moeten samen strijden tegen Facebook en Google

Jeroen Cnossen (partner bij VRHL Publish) vertelt in een interview met Frank.News over hoe uitgevers ervoor kunnen zorgen dat advertentiegelden niet naar Google en Facebook gaan.

Lees meer

Robot kan de creatief nooit vervangen

Ik zeg het vaak, tot vervelens toe zelfs misschien. En maak je geen zorgen, Creativiteit komt niet uit een doosje. Ik zal het blijven zeggen. Vooral in een tijd waarin meer en meer mensen denken dat creativiteit echt uit zo’n doosje komt.

Lees meer

Zet jij virtual reality al in voor je bedrijf?

Je ziet en hoort het overal, op tv, radio, internet, in de krant en je ziet het zelfs op straat of in het openbaar vervoer: virtual reality. Maar wat kan jouw bedrijf hiermee? Heel veel!

Lees meer

6 tips om je medewerkers te betrekken bij je contentstrategie

Betrokken medewerkers zijn gemotiveerd, tonen eerder initiatief en zijn meegaander. Maar wat wij ook interessant vinden, is dat ze voor meer engagement zorgen op je socialmediapagina’s.

Lees meer

No story, no glory

Pas met een goed verhaal groeit een auto uit tot een Volvo, Volkswagen of Mercedes, krijgt een kaas de allure van Old Amsterdam, Remeker of Gooische Pikante en geloven mensen vleugels te krijgen van Red Bull.

Lees meer

Te weinig volgers? Zó bereik je een nieuw publiek!

Je hebt het helemaal voor elkaar: socialmediapagina’s met mooie afbeeldingen, een pakkende omschrijving van je bedrijf en regelmatig deel je prikkelende posts.

Lees meer

Hoe contentmarketing in het midden- en kleinbedrijf GROOT effect kan hebben

Contentmarketing alleen voor giganten als Coolblue en Coca Cola? FOUT! Juist het mkb heeft baat bij een doordachte contentstrategie. Met minimale middelen heb je maximaal bereik. Wij vertellen je hoe!

Lees meer

Bereik je doel(groep) met Facebook advertising

Meer producten verkopen, een grotere naamsbekendheid of meer volgers op Facebook… Dat kun je zomaar voor elkaar krijgen met Facebook advertising.

Lees meer

Zó bereik je jongeren op Snapchat

Snapchat is hot! In Nederland is de app vooral populair onder 12 tot 19-jarigen, maar ook steeds meer twintigers en dertigers gaan snappen.

Lees meer

Verhoog je conversie met interactieve video’s!

Er is steeds meer mogelijk op het gebied van video en marketeers ontdekken dat zij hun doelen er gericht mee kunnen behalen.

Lees meer

De nieuwste viral video: de Mannequin Challenge

Uiteraard stonden we bij VRHL ook even stil voor de nieuwste rage op social media: de Mannequin Challenge!

Lees meer

Infographic: de feiten over Snapchat

Snapchat is hot! Het social medium is enorm populair onder 11 tot 19-jarigen, maar groeit ook hard onder twintigers en dertigers.

Lees meer

Het geheim van een goede e-mailing

Pling! Weer een nieuwsbrief in mijn mailbox. Hmm, H&M. Zal ik ’m openen of meteen verwijderen?

Lees meer

Nu ook bedrijfsaccounts op Instagram!

Goed nieuws! Sinds deze week is het mogelijk om een bedrijfsaccount aan te maken op Instagram óf om je huidige account om te zetten naar een bedrijfsaccount. Benieuwd naar de voordelen?

Lees meer

De meerwaarde van een knap stukkie tekst

Het is een vraag die we vaak krijgen: “We hebben zelf teksten geschreven voor een magazine/brochure/website. Willen jullie die even vormgeven?”

Lees meer

Weg met het Groene Hart, leve Amsterdam South Park

Ik begrijp het wel dat je daar zo langzamerhand knetter van wordt. Van die horden verwarde Aziaten, opgeblazen Amerikanen, drugsdronken Italianen en bloot-brallende Britten die altijd even hinderlijk als onverwachts over fietspaden dolen, als mieren krioelend door de alsmaar verder dichtslibbende Amsterdamse binnenstad.

Lees meer

Zo zorg je voor een inspirerende tijdschrift-vormgeving

Zodra ik langs het tijdschriftenschap loop, glijden mijn ogen langs de grote hoeveelheid covers, die me elk iets anders proberen te vertellen.

Lees meer

Geïntegreerde communicatie gaat je redden

Online marketing lijkt momenteel het toverwoord. Als jij met je bedrijf, product of merk hoog in de zoekresultaten van online zoekmachines wilt komen, kun je niet om SEO en SEA heen.

Lees meer

Cross Media Congres: uitgeven draait om content, techniek en data

Eind april week was Jeroen Cnossen aanwezig op het Cross Media Congres van het Nederlands Medianetwerk. De belangrijkste conclusie?

Lees meer

Do’s en don’ts voor schrijven op het web

Schrijven voor het web is een vak apart. Waarom? Omdat lezen van een laptopscherm, tablet of iPhone nu eenmaal heel anders leest dan uit een tijdschrift, krant of boek. Maar hoe doe je dat, boeiende websiteteksten schrijven?

Lees meer

VRHL Content en Creatie start met VRHL/// Publish

VRHL Content en Creatie start samen met voormalig uitgever Jeroen Cnossen VRHL/// Publish. Een bedrijf dat niet zelf gaat uitgeven, maar zich volledig richt op de ondersteuning van mediabedrijven: van strategisch advies tot dienstverlening in de dagelijkse uitvoering.

Lees meer

Nieuwe verdienmodellen voor uitgevers

Mijn eerste stappen in de mediawereld zette ik bij het Cebuco, ofwel het Centraal Bureau voor Courantenpubliciteit. Dit was toen nog een grote organisatie met zo’n 35 medewerkers met een zeer prominente directeur die later nog professor werd op de bijzondere leerstoel ‘Dagbladjournalistiek en Marketing’.

Lees meer

Reclame is dood

Klaar. Uitgewerkt. We zijn als bureau gestopt met zomaar reclame maken. Met promotionele prietpraat. Heel simpel, omdat wij daar als bureau niet langer in geloven. Klinkt misschien tikkie vreemd uit mijn pen. Ik ben van huis uit reclameman. Maar juist daarom weet ik dat loze reclame is uitgeblust.

Lees meer

Zes eigenschappen van een goed logo

Iedereen herkent in één oogopslag de logo’s van Nike, Starbucks, Google en BMW. Hoe bedenk je zo’n sterk en herkenbaar logo? Hierbij zes eigenschappen die een goed logo moet hebben!

Lees meer

Pietje Precies en Linke Loetje

Meestal rijm je bij dichten of poëzie met de uiteindes van woorden, maar bij alliteratie “rijm” je aan het begin (zoals in de titel van deze blog). Maar waarom werken alliteraties nou zo goed?

Lees meer

Tien tips om te scoren met video

Je kunt er niet omheen. Geen video’s op je website en social media? Vergeet het dan maar! Videomarketing is een serieus onderdeel van je contentmarketingstrategie. Waarom is dat eigenlijk? En hoe ga je dat aanpakken? VRHL/// Video helpt je in een nieuwe blogserie over videomarketing om te scoren met video.

Lees meer

Content is hot

Contentmarketing is hot! Maar, wat is het precies? Hoe pas je het succesvol toe? Werkt het voor jouw organisatie, product of dienst? VRHL Content en Creatie draait op volle toeren om de beste verhalen met inhoud voor je te creëren. En vandaag delen we dat verhaal exclusief met jou!

Lees meer

To pitch or not to pitch

Eens in de zoveel tijd kijk ik in de spiegel en zeg ik tegen mezelf: “Bo, zo kan het niet langer, je moet er nu echt iets aan gaan doen." Nu heb ik iets nieuws bedacht om het langer dan twee maanden vol te houden: ik ga een pitch uitschrijven onder drie sportscholen in Alphen.

Lees meer

Tijdschriften zijn het nieuwe sjiek

Ik heb het de afgelopen jaren zo vaak gehoord. Tijdschriften op papier, man, die bestaan over een paar jaar bijna allemaal niet meer. Iedereen gaat online. Tsja, al dat gepapegaai doet me vooral hoofdschudden.

Lees meer

Creatieve Krachten en VRHL Content en Creatie slaan handen ineen

Het in video gespecialiseerde bedrijf Creatieve Krachten gaat werken onder de naam VRHL/// Video en gaat daarmee een strategische samenwerking aan met VRHL Content en Creatie.

Lees meer

Zes Instagram-tips voor meer interactie en volgers

Branding, daar draait het om op Instagram. Met inspirerende, grappige of interessante foto’s en video’s kun je je volgers heel goed laten zien wie je bent en waar je voor staat. En omdat Instagram zo’n populair social medium is, wil jij daar natuurlijk zoveel mogelijk likes, reacties en shares scoren. Maar hoe kun je Instagram goed inzetten? En hoe krijg je meer volgers?

Lees meer

Trek de aandacht met aantrekkelijke content

Billboards, reclamefolders, televisiereclames, radiocommercials, e-mailnieuwsbrieven, online banners, Facebook-advertenties… Iedere dag krijgt jouw (potentiële) klant een overload aan informatie over zich heen gestort. Hoe kun jij als bedrijf, product of merk dan nog opvallen?

Lees meer

Zes lessen in het verleiden van Google

Een website maak je maar voor één persoon: je (potentiële) klant of relatie. Zodat hij in een paar seconden ziet waarom hij bij jóu moet zijn. Maar, dan moet hij natuurlijk wel eerst op je site terechtkomen. Daarom is er nog iemand op wie je indruk moet maken: Google.

Lees meer

Mad (wo)men

Ik geef het toe… ik ben verslaafd. Een binge-watcher. Mijn vriend denkt erover om een interventie met Jimmy Geduld te gaan organiseren. Ieder vrij uurtje – dat zijn er gelukkig niet zoveel – kijk ik Netflix. En dan één serie in het bijzonder: Mad Men.

Lees meer

Vlogs van stagiaire Romy

Maak kennis met Romy, onze super-leuke stagiaire! Ze volgt de opleiding Media, Informatie en Communicatie (MIC) aan de Hogeschool van Amsterdam en loopt tien weken stage bij ons. Haar belevenissen houdt ze wekelijks bij in een vlog. Benieuwd wat ze allemaal meemaakt? Kijk dan snel!

Lees meer

De vijf leukste video- en fotobewerkingsapps

Tegenwoordig barst het van de apps waarmee je foto’s en filmpjes kunt bewerken. Bijvoorbeeld om de belichting van een foto of video aan te passen, een filter te gebruiken of een gaaf effect toe te voegen waardoor jouw product, dienst of bedrijf nóg mooier in beeld komt. Ideaal als je een foto of video wilt delen via social media. In dit artikel zet ik de vijf leukste bewerking apps voor je op een rij.

Lees meer

Vijf tips voor meer engagement op Facebook

Engagement? Ja, engagement! Dat is ontzettend belangrijk als je Facebook zakelijk inzet. Jouw content moet engagen. Je wilt likes, shares en reacties. Betrokken fans. En uiteindelijk nieuwe klanten. Engaget jouw content niet? Dan verkoopt het niet. Zorg dus voor steengoede content. Hierbij alvast vijf handige tips.

Lees meer

Vier tips om beter te scoren in Google

Hoe goed is jouw bedrijfswebsite eigenlijk vindbaar in Google? Sta je bovenaan in de zoekresultaten als (potentiële) klanten zoeken op iets wat jij hen kunt bieden? Of bungel je ergens onderaan op pagina 6?

Lees meer

Op een voetstuk staan

‘Je kunt ook nooit ’s even rustig op een voetstuk staan…’ klinkt uit mijn radio thuis. Als reclameman ben ik meer visueel ingesteld, maar dit liedje van Acda en de Munnik trok qua tekst mijn aandacht. Vooral omdat het zo waar is hier in Nederland. Je kunt je kop niet boven het maaiveld uitsteken, zonder dat 'ie eraf rolt.

Lees meer